Eika
Men skal man få en moped til å gå fortere, så må man jo faktisk gjøre noe med ytelsen på motoren, ett effektanlegg gir jo fort dobbelt så mye hk.
Ett propellskifte er 1 mutter, tar 2-3 minutter og motoreffekten er fortsatt den samme.
Men jeg har jo jobba på 2 forskjellige opplag de siste årene, med en samla båt masse på over 1000stk båter. Av de 1000, så vil jeg anta det kansje er 70stk til sammen som gjør over 50knop og av de 70, så er det vel 50 som kommer og spør hvordan de kan få enda litt mer fart i balja.
Men av de 1000båtene så er det sikkert 3-400 som gjør 45-49knop. svært mange av de 45-49knops eierne, vil gjeeeerne få båtene over 50knop. Det er også disse eierne som kommer til å få disse båtene inn på lista, sånn at de har skryteretten av 50knopsbåt og høyhastighetskurs
Også er det sånne idioter som meg, som kommer til å erte litt på purken istedenfor å vise kursbeviset med en gang, som en liten protest for og vise hvor dumme de nye reglene er. Kommer med en 60-100knops båt og sier: jammen herr konstabel, jeg kjører bare med en 19" propell, båten gjør ikke mer enn 48knop nå. Så jeg trenger ikke høyhastighetskurs, hvis du ser på motoren, så er den festa med strikk, så jeg får ikke tilta den helt opp, men du kan gjerne hoppe i havet for å sjekke.