flossen Startet 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2005 Jeg leser i et annet forum at BMC 36 hk marine motor er en 1,5 liter.Jeg har en enes 25 med en bmc 1,8.Er det noen som vet hvor mange hk det er i denne?(jeg fikk opplyst at det var 36 hk da jeg kjøpte båten) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 Hei flossen! Mulig at du finner noe info her: BMC Thornycroft Engines - klikk på BMC-knappen....... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
GOE Svart 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 Mulig du får svar på ditt spørsmål ved å søke eller ringe hit hit. Her er litt tekninsk informasjon om BMC motorer. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Baisiken Svart 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 Det har nok vært litt forvirring om ytelse på BMC 1.8 motoren. Jeg hadde en slik i Hanto 24 for mange år siden. Da var ytelsen oppgitt til 42 hk. Motoren het C-power som marinisert, og importør var Haugen maskin. Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 (redigert) Motorene ble marinisert av forskjellige firmaer, og oppgitt effekt varierte noe, men 1,5 lå i området +/- 36 hk, mens 1,8 var +/- 40 hk. Forøvrig er de rimelig like å se til, mener å huske at det meste mariniseringsutstyret går om en annen. Ellers vil Marine & Industrisalg i Bergen kunne gi deg eksakte svar, de sitter også inne med et delelager til denne typen. Redigert 3.Desember.2005 av gruff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
flossen Svart 3.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 takk for alle svar! skal ringe rundt og sjekke på disse linkene. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 Det har nok vært litt forvirring om ytelse på BMC 1.8 motoren. Jeg hadde en slik i Hanto 24 for mange år siden. Da var ytelsen oppgitt til 42 hk.Dette kan jeg også skrive under på! Hadde samme type båt (1978 mod.) med samme motor. I reg.papirene var motoren oppgitt til 36hk, mens i brosjyren som fulgte med motoren stod det 52 hk. Det med 36 hk tror jeg kom av at den gangen så var det avgift på motorer over nettopp 36 hk. Husker ikke hvor stor den avgiften var, men mener det var noen hundrelapper. Derfor ble motoren nedjustert på papiret. I virkeligheten tipper jeg den ytet ca 42 hk som nevnt. Så mye som 52 hk ytet den ihvertfall ikke. Fikk vel ca 8-9 knop på max på den båten. Kjørte jeg hardt, gikk den varm etterhvert, så kjølingen var heller ikke så veldig god. Men motoren startet alltid og gikk greit ellers. Hadde ikke noen spesielle problemer med den, bortsett fra at den var vrien å lufte. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 bortsett fra at den var vrien å lufte.Det kan jeg skrive under på, en vrang sak i så henseende.... Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 4.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2005 bortsett fra at den var vrien å lufte. Den er ikke så vanskelig å lufte, men som andre fordelerpumper av denne typen, krever den en spesiell prosedyre. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 4.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2005 Den er ikke så vanskelig å lufte, men som andre fordelerpumper av denne typen, krever den en spesiell prosedyre.Selvfølgelig lar den seg lufte, men prosedyren som skal følges er omfattende og tidkrevende. I forhold til volvo'n (tmd100) så er den altså vrien... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.