Ask Startet 28.November.2022 Del på Facebook Startet 28.November.2022 Hei. Den lokale mr. Fixit (ein flink og hyggeleg mann) har reinsa forgassaren på motoren, og oppdaga at motoren mangla termostat. Han satte på ein pulstermostat han hadde liggande. Eg har aldri høyrt om pulstermostatar før, men oppfattar det slik at slike termostatar enten er heilt stengt, eller heilt opne. Altså ingen mellomting. Stemmer dette? Er det vanleg at påhengstermostatar er slik? Bør eg vera uroa, og gå for ein annan type termostat? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.November.2022 Del på Facebook Svart 28.November.2022 Ask, Nå har ikke jeg sett alle termostater på planeten, men alle jeg har sett har vært av bi-metall typen, og reagerer/beveger seg i svært moderat hastighet.. Høres ut som Fix har inhalert halusinerende substanser eller så er han en riktig skøyer.. Vil absolutt anbefale å kjøre med original termostat, og kjøre uten øker slitasjen på en 2T motor betydelig. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 29.November.2022 Del på Facebook Svart 29.November.2022 (redigert) Sist gang jeg hørte om pulstermostat så var det fra en: kremt; "kompis" som brukte det for å holde brenneapparatet sitt på rett temperatur, altså det var en elektrisk termostat som styrte varmekolben i apparaturet for mest nøyaktig temp. Den pulsproporsjonale termostaten pulserer elektrisitet til kolben hele tiden, noe som resulterer i konstant og svært nøyaktig administrert varme. Moderne varmekabler bruker vel såvidt jeg vet i noen tilfeller pulstermostat for å holde temperaturen så nøyaktig som mulig over tid. Aldri hørt om det brukt på påhengsmotor. Mr.fix bør komme med en bedre forklaring på hva han mener, om han har det. Ta deg en svipp på ravns garage og bestill deg en original termostat så slipper du å tenke på det. Redigert 29.November.2022 av Taskeladden (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.