Jump to content

Edit History

willmasta

willmasta

Jeg har fjerde vinter i boblehavn nå. Stenger alt av luker og luft inn så godt jeg klarer. Har en luftavfukter MeacoDdl8 stående på ca 40% og sånn magisk knapp i tillegg. Tror den drar ut skumle menn av lufta i tillegg;) bruker ca 20kw per måned inne i seilbåt med godt volum da.

At av puter og dyner etc ligger i båten som vanlig. 

Når det dupper ned under 0 gjør nok ikke avfukteren mye, men da er det også tørt. Har aldri sett over 40-45% luftfuktighet med denne løsningen. 

Ingen problemer med mugg, svertesopp eller slikt. Vasker ikke noe spesielt før vinteropplag. Så sikkert matrester noen steder fra ungene. 

Svertesopp/mugg trenger vel bare 55-60% luftfuktighet for å starte formering en. 

willmasta

willmasta

Jeg har fjerde vinter i boblehavn nå. Stenger alt av luker og luft inn så godt jeg klarer. Har en luftavfukter MeacoDdl8 stående på ca 40% og sånn magisk knapp i tillegg. Tror den drar ut skumle menn av lufta i tillegg;) 

At av puter og dyner etc ligger i båten som vanlig. 

Når det dupper ned under 0 gjør nok ikke avfukteren mye, men da er det også tørt. Har aldri sett over 40-45% luftfuktighet med denne løsningen. 

Ingen problemer med mugg, svertesopp eller slikt. Vasker ikke noe spesielt før vinteropplag. Så sikkert matrester noen steder fra ungene. 

Svertesopp/mugg trenger vel bare 55-60% luftfuktighet for å starte formering en. 

• Create New...