Nordkapp16.5
jeg har satt meg litt inn i dette de siste ukene og kjøpte nylig en ultralysvasker fra kjell&co (det var der det var billigst for en som var stor nok). Å rense forgasser uten ultralyd blir visst ikke like bra og jeg har lest innlegg fra folk som klarer å få forgasseren i orden først på 3. eller 4. forsøk uten ultralysvasker, mens med vasker holder det gjerne med ett forsøk.
Jeg så en kar på youtube som brukte lakktynner i ULvaskeren for forgasserrens da man mente at det effektivt løser opp bensinrester. Det finnes også rensemiddel spesifikt for motordeler blant annet i aluminium. Biltema hadde nylig (har kanskje fortsatt) tilbud på 5l dunk med dette. 5 liter til ca samme pris som 1 liter.
Jeg lar lest advarsler mot å bruke syre på forgassere da de er laget i aluminium og syre kan kanskje løse opp nok metall til at toleransene ikke lenger er der de var. Det går nok vanligvis bra (jeg har selv brukt syre for å rense opp i korrosjon på aluminium - det gikk greit), men jeg kommer til å prøve noe annet først (biltema sitt produkt står på hylla)