Far Out Startet 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2005 Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt et verktøy til å skru pinneskruer med uten å måtte bruke "låsemutter-metoden"? Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 Hvorfor ikke bruke pinneskruer som kan skrues med umbrakoverktøy. Spor i midten av bolten til umbrako. Jeg fikk noen helt nede i M4 X 16 til sjøvannspumpa mi. XD3P Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 (redigert) Se på Biltema art.nr. 19-518. Dette er en såkalt skjøtemutter. Sammen med en bolt i samme dim. er denne et veldig godt verktøy for inn/utmontering av pinnebolter . Skru mutteren 2/3 ned på pinnebolten og skru nedi en bolt. Hold mutteren fast og stramme bolten opp mot pinneskruen. Det blir mange gjenger i inngrep mellom pinnebolt og mutter slik at store krefter kan overføres. Betydlig mer enn ved "låsemuttermetoden" Skjøtemuttre finnes i mange dimensjoner og trolig i bedre stål enn hva Biltema leverer. Redigert 3.Desember.2005 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 3.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2005 Så vidt jeg husker så har Biltema også et eget verktøy for å skru ut pinnebolter, en slags pipe som tres over pinnebolten som griper om bolten vha noen valser inne i pipa. Har brukt tilsvarende i proffutgave med godt resultat. Hvor godt Biltema sine funker, det vet jeg ikke. Det er ikke sikkert de finnes i sortimentet lenger heller. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 4.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2005 Takker for gode råd. Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.