Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Komodo skrev On 5.12.2022 at 16.55:

Mer om de batteriene i denne gamle tråden. Vet ikke om kjemien er helt lik, men de er i alle fall ganske utskjelte:

Korrekt. Jeg leste ikke hele tråden men det er akkurat de samme symptomene jeg har observert. Det jeg har sett 3 ganger er at under lading så har 1 celle høyere temperatur en de andre. Nå man da sjekker nærmere så er syrevekten på denne cellen lavere en på de andre cellene. Husker ikke i hodet nå 3 år etterpå hva den var, men det var nok til at jeg fikk nye batterier. De prøvde seg med feilbruk og at de bare skulle skifte det som var defekt, men jeg hadde dokumentert alt så godt at jeg fikk hele banken ny på «goodwill». Men større møkkabatterier skal man lete lenge etter. På toppen av det hele så er jo dette lukkete syrebatterier. Men når jeg fikk snakke men den som var ansvarlig for dem i Sønnak, så kunne han opplyse meg at de skal sjekkes syrenivået på, selv om de er «lukket». Man ser lokket og man får det av med et stort skrujern. 

Kjellg

Kjellg

Mer om de batteriene i denne gamle tråden. Vet ikke om kjemien er helt lik, men de er i alle fall ganske utskjelte:

Korrekt. Jeg leste ikke hele tråden men det er akkurat de samme symptomene jeg har observert. Det jeg har sett 3 ganger er at under lading så har 1 celle høyere temperatur en de andre. Nå man da sjekker nærmere så er syrevekten på denne cellen lavere en på de andre cellene. Husker ikke i hodet nå 3 år etterpå hva den var, men det var nok til at jeg fikk nye batterier. De prøvde seg med feilbruk og at de bare skulle skifte det som var defekt, men jeg hadde dokumentert alt så godt og koblet inn Sønnak at de sa jeg fikk hele banken ny på «goodwill». Men større møkkabatterier skal man lete lenge etter. På toppen av det hele så er jo dette lukkete syrebatterier. Men når jeg fikk snakke men den som var ansvarlig for dem i Sønnak, så kunne han opplyse meg at de skal sjekkes syrenivået på, selv om de er «lukket». Man ser lokket og man får det av med et stort skrujern. 

Kjellg

Kjellg

Korrekt. Jeg leste ikke hele tråden men det er akkurat de samme symptomene jeg har observert. Det jeg har sett 3 ganger er at under lading så har 1 celle høyere temperatur en de andre. Nå man da sjekker nærmere så er syrevekten på denne cellen lavere en på de andre cellene. Husker ikke i hodet nå 3 år etterpå hva den var, men det var nok til at jeg fikk nye batterier. De prøvde seg med feilbruk og at de bare skulle skifte det som var defekt, men jeg hadde dokumentert alt så godt og koblet inn Sønnak at de sa jeg fikk hele banken ny på «goodwill». Men større møkkabatterier skal man lete lenge etter. På toppen av det hele så er jo dette lukkete syrebatterier. Men når jeg fikk snakke men den som var ansvarlig for dem i Sønnak, så kunne han opplyse meg at de skal sjekkes syrenivået på, selv om de er «lukket». Mam ser lokket og man får det av med et stort skrujern. 

• Create New...