Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Dette er ingen enkel greie.  En båt som ikke blir brukt, det blir en byrde - for båt betyr problemer, vedlikehold og verdifall - selv når den ligger ubrukt.  På den andre siden skal man ikke utelukke at dette er en midlertidig greie.  Jeg er på sett og vis enig med @Grønnskollingen- selg båten og kjøp en ny når og hvis lysten på båtturer kommer tilbake.  På den andre siden ... jo mer timer man legger ned i båten, jo større risiko er det for at personlig opplevd verdi av båten ligger langt høyere enn markedspris.  Jeg aner ingenting om Fjara, men dette fenomenet skulle jeg tro gjelder mange her på Båtplassen.  Ikke alle båter er like lett omsettelige heller.  Også er det vel kjøpers marked akkurat nå?

En ting som slår meg, dere er jo to om dette.  Det er jo ganske vanlig at "båtlyst" er noe den ene har, men den andre mangler.  Dersom båtlysten skulle komme snikende tilbake, så kan det jo hende at det gjelder for bare én av dere.  Kanskje det i såfall er bedre at båten er solgt enn at den ikke er det? (og kanskje ikke?) ... ikke vet jeg.

Båtliv er forskjellig for enhver av oss.  For noen av oss er det et fristed hvor man slipper unna barna - for andre av oss er det en hobby man har med barna - og for noen av oss er det kanskje noe man driver med for barnas skyld.  Nå aner jeg ikke hvordan situasjonen er i dette tilfellet, og risikerer kanskje å tråkke veldig i salaten - men med hensyn til fremtidige ufødte barnebarn, samt søsken/søskenbarn av det avdødde barnet, er det kanskje best å beholde båten?

tobixen

tobixen

Dette er ingen enkel greie.  En båt som ikke blir brukt, det blir en byrde - for båt betyr problemer, vedlikehold og verdifall - selv når den ligger ubrukt.  På den andre siden skal man ikke utelukke at dette er en midlertidig greie.  Jeg er på sett og vis enig med @Grønnskollingen- selg båten og kjøp en ny når og hvis lysten på båtturer kommer tilbake.  På den andre siden ... noen båter er lett omsettelige, andre spesielle, og mange av oss har brukt svært mye tid på å jobbe med båten, slik at personlig opplevd verdi av båten ligger langt høyere enn markedspris.

En ting som slår meg, dere er jo to om dette.  Det er jo ganske vanlig at "båtlyst" er noe den ene har, men den andre mangler.  Dersom båtlysten skulle komme snikende tilbake, så kan det jo hende at det gjelder for bare én av dere.  Kanskje det i såfall er bedre at båten er solgt enn at den ikke er det? (og kanskje ikke?) ... ikke vet jeg.

Båtliv er forskjellig for enhver av oss.  For noen av oss er det et fristed hvor man slipper unna barna - for andre av oss er det en hobby man har med barna - og for noen av oss er det kanskje noe man driver med for barnas skyld.  Nå aner jeg ikke hvordan situasjonen er i dette tilfellet, og risikerer kanskje å tråkke veldig i salaten - men med hensyn til fremtidige ufødte barnebarn, samt søsken/søskenbarn av det avdødde barnet, er det kanskje best å beholde båten?

tobixen

tobixen

Dette er ingen enkel greie.  En båt som ikke blir brukt, det blir en byrde - for båt betyr problemer, vedlikehold og verdifall - selv når den ligger ubrukt.  På den andre siden skal man ikke utelukke at dette er en midlertidig greie.  Jeg er på sett og vis enig med @Grønnskollingen- selg båten og kjøp en ny når og hvis lysten på båtturer kommer tilbake.  På den andre siden ... noen båter er lett omsettelige, andre spesielle, og mange av oss har brukt svært mye tid på å lage spesielle løsninger ombord.

En ting som slår meg, dere er jo to om dette.  Det er jo ganske vanlig at "båtlyst" er noe den ene har, men den andre mangler.  Dersom båtlysten skulle komme snikende tilbake, så kan det jo hende at det gjelder for bare én av dere.  Kanskje det i såfall er bedre at båten er solgt enn at den ikke er det (og kanskje ikke).

• Create New...