Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

NilsPils skrev for 11 timer siden:

Jeg kjenner meg godt igjen der, med rundt 120 m tau på slep. Jeg har delvis løst problemet ved å henge et lodd midt på tauet, slik at det synker ned på midten og blåsa kommer nærmere båten. Likevel har det vært nære på noen ganger . .

Takker ellers for god video og forklaring. Teinebrett står nå på ønskeliste . . .

Hyggelig at den faller i smak! Men trekker du opp igjen det oppstøet og fjerner loddet, eller lar du det være der? Problemet er jo at det tynger ned blåsene, så de blir liggende litt dypere.

Okkaby skrev for 9 timer siden:

Når du hiver ut 10 teierner, å du daglig mister ene av de, så gidde jeg ikke lengre.

Det var voldsomt! Jeg har aldri mistet mer enn én teine i en sesong her i Mandal, og jeg fisker mest langt ute, men innimellom også langt inne. De få gangene jeg har mistet, har det nok vært min egen feil. Folk jeg kjenner som fisker mer på sommeren etter krabbe, og ganske langt inne, klager på at det er en god del tjuvtrekking, særlig i fellesferien. For min del er det ikke noe problem, for på den tiden setter jeg lenger ute enn de fleste ferierende kjører.

Mastiff

Mastiff

NilsPils skrev for 11 timer siden:

Jeg kjenner meg godt igjen der, med rundt 120 m tau på slep. Jeg har delvis løst problemet ved å henge et lodd midt på tauet, slik at det synker ned på midten og blåsa kommer nærmere båten. Likevel har det vært nære på noen ganger . .

Takker ellers for god video og forklaring. Teinebrett står nå på ønskeliste . . .

Hyggelig at den faller i smak! Men trekker du opp igjen det oppstøet og fjerner loddet, eller lar du det være der? Problemet er jo at det tynger ned blåsene, så de blir liggende litt dypere.

Okkaby skrev for 9 timer siden:

Når du hiver ut 10 teierner, å du daglig mister ene av de, så gidde jeg ikke lengre.

Det var voldsomt! Jeg har aldri mistet mer enn én teine i en sesong her i Mandal, og jeg fisker mest langt ute, men innimellom også langt inne. De få gangene jeg har mistet, har det nok vært min egen feil.

• Create New...