tobixen
2 hours ago, Karlsenkystfiske said:Veldig stilig! Men ingenting om batterispenning og lensepumpe? Du kan sette opp alarmer?
kombinasjon av smartplugg og
temperatursensor gjør at du kan automatisere varmen?
Aqara benytter zigbee-protokollen i bunn, så det er på sett og vis en kommersiell versjon av det systemet jeg planlegger å sette opp. Jeg tror jeg benytter "smartplugger" fra aqara hjemme, hvor jeg automatiserer varme basert på temperatursensorer, kalender og strømpriser. De to siste tviler jeg på at du kan plugge inn i aqara, men det skal i allefall være mulig å bruke aqara til å kontrollere 220v varme basert på temperatursensorer.
Velger du et system fra Aqara og på ett eller annet tidspunkt finner ut at Aqara ikke er bra nok, kan du sette opp HomeAssistant uten å måtte bytte ut alle sensorene og enhetene som er satt opp.
Disse målerene forteller også hvor mange watt/watthour som trekkes/har blitt trekt gjennom pluggen.
Jeg ønsker meg veldig noe tilsvarende for 12v - en "bryter" som kan styres over zigbee og som også rapporterer elektrisk forbruk.
Jeg tror ikke Aqara tilbyr noen ferdige løsninger for å monitorere batterispenning.
Jeg tror ikke Aqara tilbyr noen ferdige løsninger for å monitorere lensepumpe, men det finnes "lekkasjesensorer" som kan rapportere om det er vann på steder hvor det ikke skal være vann.