tkb Startet 13.Desember.2022 Link til dette innlegget Startet 13.Desember.2022 Skal overhale begge trimsylindrene. Bør de stå helt inne eller ute når jeg kobler fra hydraulikken, eller har det ikke noe å si? Tar gjerne imot tips rundt denne jobben, lufting etc. Selve jobben med bytte av tetteringer ser overkommelig ut? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 14.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2022 Jeg ville tro, helt ned da det ikke skulle være trykk i sylindrene. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
tkb Svart 15.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2022 Det tenkte jeg og Faksen. Men greit å vite sikkert. ingen som vet? Kommer isåfall tilbake med erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2022 Helt nede for da er mesteparten av oljen i reservoaret. Går jo fint å koble av med drevet lengre oppe men en må jo ta belastningen av sylindrene på et eller annet vis slik at hydraulikken er trykkløs. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
HiWard Svart 16.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2022 Er det ikke trykk i sylindrene okkesom? Stempelet presses jo både inn og ut med hydraulisk olje. Da jeg gjorde denne jobben i fjor hadde jeg drevet helt nede, da er det mye lettere å løsne trimsylindrene siden det ikke ligger vekt på dem. Det vanskeligste med denne operasjonen var egentlig å løsne hydraulikkslangene på sylinderen. De satt godt og det er vanskelig å komme til. Varme og tolmodighet må til. Jeg har skrevet litt om dette i tråden min: Finnes også en del beskrivelser på YouTube. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
tkb Svart 16.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2022 (redigert) Takk for svar. Tror planen blir å løsne når de står nede, mindre olje i syl da. Omvendt fra utenbords. Hiward, har du innspill til lufting etterpå? Har sett på youtube om overhaling, ser greit ut? Redigert 16.Desember.2022 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 16.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2022 tkb skrev for 2 timer siden: Takk for svar. Tror planen blir å løsne når de står nede, mindre olje i syl da. Omvendt fra utenbords. Hiward, har du innspill til lufting etterpå? Har sett på youtube om overhaling, ser greit ut? Jeg tror det er ca like mye olje i sylindrene samme hvilken posisjon de har, oljen står bare på andre siden av stempelet. Men det er ikke så relevant, bare å samle opp det som kommer ut når du løsner på slangene. Vedrørende lufting så kjørte jeg stemplene inn og ut flere ganger og fylte på olje etter hvert. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
tkb Svart 17.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2022 Flott, takk?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.