Jump to content

Overhale trimsylindre Dps-a drev. Posisjon på drevet for å koble av hydraulikken?

tkb

Recommended Posts

Helt nede for da er mesteparten av oljen i reservoaret. Går jo fint å koble av med drevet lengre oppe men en må jo ta belastningen av sylindrene på et eller annet vis slik at hydraulikken er trykkløs. 

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Er det ikke trykk i sylindrene okkesom? Stempelet presses jo både inn og ut med hydraulisk olje.

Da jeg gjorde denne jobben i fjor hadde jeg drevet helt nede, da er det mye lettere å løsne trimsylindrene siden det ikke ligger vekt på dem. Det vanskeligste med denne operasjonen var egentlig å løsne hydraulikkslangene på sylinderen. De satt godt og det er vanskelig å komme til. Varme og tolmodighet må til.

Jeg har skrevet litt om dette i tråden min: 

Finnes også en del beskrivelser på YouTube.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

tkb skrev for 2 timer siden:

Takk for svar. Tror planen blir å løsne når de står nede, mindre olje i syl da. 
Omvendt fra utenbords. 
Hiward, har du innspill til lufting etterpå?

Har sett på youtube om overhaling, ser greit ut?

Jeg tror det er ca like mye olje i sylindrene samme hvilken posisjon de har, oljen står bare på andre siden av stempelet. Men det er ikke så relevant, bare å samle opp det som kommer ut når du løsner på slangene. 

Vedrørende lufting så kjørte jeg stemplene inn og ut flere ganger og fylte på olje etter hvert.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...