Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Kan det være mulig at jeg tar kaka her . .?

Føler meg jo fremdeles som rene ungdommen (så lenge jeg ikke ser meg i speilet). Helsa ser ut til å holde bra og jeg satser på videre båtliv.

Jeg er 41-modell og husker masse fra krigen. Det skjedde mye spesielt den gangen som en kan bruke som huskeknagg. Dessuten hadde jeg en eldre bror som fant på utrolig mye rampestreker man ikke så lett glemmer.

Mine første erfaringer med sjølivet var i Oslofjorden på 1940-tallet. Jeg hadde en onkel og tante som drev et gartneri på Fjellstrand. Hver sommer var jeg der og badet og fisket sammen med fetteren min. Utgangspunktet var brygga på Ommen. Og det var fisk nok i sjøen den gangen. Vi rodde båten og fikk havhvitting, torsk, flyndre og og sei. Eller vi satt på svaberget og fisket bærnebb til grisemat for onkel og tante.

Ommen er drevet av OF og er nærmest uforandet fra den gangen. Det er absolutt en av Oslofjordens perler og anbefales på det varmeste. Det er ikke så lett å legge til med båt, men det går en geitesti ned fra Omsåsen der det er fri parkering. Og rutebåten legger til i helgene om sommeren.

Legger ved et mimrebilde fra 1948, 1. klasse på Sagdalen skole på Strømmen. Jeg er nr. 2 fra venstre i bakerste rekke. Det var ingen ungdomsmote den gangen, knapt nok klær i det hele tatt. Vi var bare 7 år gamle, men noen, særlig jentene ser ut som voksne i omsydde voksenklær. Og feite unger var ukjent . . . .

892269_10151791651866641_1528486153_o.jpg

NilsPils

NilsPils

Kan det være mulig at jeg tar kaka her . .?

41-modell og husker masse fra krigen. Det skejedde mye spesielt den gangen som en kan bruke som huskeknagg. Dessuten hadde jeg en eldre bror som fant på utrolig mye rampestreker.

Legger ved et bilde fra 1948, 1. klasse på Sagdalen skole på Strømmen. Jeg er nr. 2 fra venstre i bakerste rekke. Det var ingen ungdomsmote den gangen, knapt nok klær i det hele tatt. Vi var bare 7 år gamle, men noen, særlig jentene ser ut som voksne i omsydde voksenklær.

892269_10151791651866641_1528486153_o.jpg

• Create New...