Jump to content

Hvor finner jeg WIN nummer på en 86-87 Windy?

pappa_wolf

Recommended Posts

Jeg har vært ute og sett på et par båter, og har sett meg ut en Windy 23 FC. Selger sier at det er en 86/87 modell
Problemet er at jeg ikke finner Win nummer på den. Aluplaten bak på båten er borte.
Den trenger en hel del TLC, men den har akkurat den sjarmen jeg leter etter. Og V8'er
Finnes det andre plasser hvor WIN er støpt inn, eller var det bare den aluplaten bak på båten som var hele identifikasjonen?
Ikke at jeg ikke stoler på selger, men hadde vært problematisk om båten ikke er det han sier den er.

Noen som har litt innspill her?

WIN/CIN/HIN kom med EU-krav fra 1998. Enkelte produsenter startet med dette litt før det ble et krav, men at du skal finne dette på en båt fra åttitallet tviler jeg på. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jannmar skrev 15 minutter siden:

Hva er TLC ?

Er det noe alle båter bør ha, eller går det greit uten ? 

Rett fra Engelsk Tender Loving Care

Men kan bety ganske så mye annet også hehe  Da denne forkortelsen brukes på mye annet.

Men skjønner faktisk ikke hvorfor fok bruker dette på Norsk.

Men du kan også kjøpe litt TLC til kona om du vil

xhttps://www.lindajohansen.no/no-no/produkt/tlc-skin-booster/

Eller se på tv kanalen TLC  Så mange muligheter her ja

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

På min 23 FC sitter det en brikke med serienummer o.l på babord side ved passasjersetet. 

Vet du om drev og motor er skiftet? Hvis ikke er det kanskje et serienummer på disse? 

Nå er det vel kanskje ikke så viktig om båten er fra 1987 eller 1989, tilstanden er vel mye viktigere. 

Hvis du er veldig nysgjerrig på når båten er bygget sitter det i alle fall på min et klistremerke på tanken der byggeår er angitt. Dette kan gi en pekepinn. Tanken er enkel å komme til hvis du løsner dørken som sitter med 8 skruer.DSC_0543.JPG.172b1fcda7ac89d0ef7deb707f890125.JPG

Redigert av Kallethekid (see edit history)
2 hours ago, Jannmar said:

Hva er TLC ?

Er det noe alle båter bør ha, eller går det greit uten ? 

På dansk heter det ofte albuefett. På tysk, blir det VLS (Viele Lange Stunden) eller mange lange timer
Jeg burde ha brukt mitt eget uttryk. Kosetimer. For jeg koser meg like mye med å skru og fikse på båten, som jeg bruker på å kjøre båten.
Årstallet er ikke viktig for meg. Dessverre har jeg ikke funnet hverken Securemark, Regnummer eller noe annet på båten.
Den har vært på land i ca 5 år. Og trenger vist en gjennomgang av det meste.
Fordelen er at jeg nå har et stort verksted tilgjengelig ut over vinteren. Må bare bli enig med meg selv om den byttehandelen er ok for mig.

Redigert av pappa_wolf (see edit history)

Litt mer informasjon.

Båtens tidligere eieren før denne, ble dessverre brått sjuk, og båten endte opp på land i hagen, der stod den i flere år, før nåværende eier kjøpte den, og plukket den helt ned i forbindelse med en total overhaling av båten, på grunn av vanninntrenging.
Alle papirer, og tags, som satt i og på båten, ble tatt av og lagt i en mappe.
Etter et par flyttinger og et samlivsbrudd, er denne mappen borte, og med den all informasjon om båten.
Båten er nesten original, med et par småskavanker, som må utbedres på motoren. Og ledningsnettet trenger en gjennomgang. Skroget må poleres, og styringen smøres opp.

På 70/80-tallet fant man slike skrognummerskilt inne i Windy-båtene.

skrognummer2.jpg.73f8bebafa9714c06a8ebbf6e8452afe.jpg

skrognummer096.jpg.6b96d0376f6f7279f21813d1690dcf07.jpg

DC-skrognummer-130.jpg.7ba67c08f1765cf02c900c2715d7c585.jpg

skrognummer-1987.jpg.08b489cbcb5172e671ae8e6a5ed5467c.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...