tom Cognac
Jeg har fulgt denne tråden med interesse. Derfor fikk jeg bare lyst til å fortelle litt om mine opplevelser og erfaringer fra lakkeringsjobben.
For 2 år siden bestemte jeg meg for å shine opp båten min. Det betød lakkere over og under fenderlist og delvis innvendig. Båten hadde stygge sårskader i baugen og noen stygge sår på skrogsidene. Dette ble sparklet og pusset (i det "uendelige") til overflaten var slett og fin. Ble så primet før lakkering med De Iissels primer.
Skroget ble behandlet med avfetting fra De Iissel, med støvklut og vann fra hageslangen. Så lakkert 2 strøk med Double Coat fra De Ijssel i et garasjetelt fra Dancover (https://www.dancovershop.com/no/product/garasjetelt-pro-377x97x324m-pe-graa.aspx). Jeg brukte mohairrulle som jeg kjøpte på Biltema. Kjøpte mange ruller fordi dette ble forbruksvare. Resultatet er jeg veldig godt fornøyd med. Fått mange rosende ord på marinaen hvor båten ligger. De Iissel har fargekart som jeg fikk og kunne derfor finne riktig fargekode til skroget.
Nå gjenstår bare alt det innvendige - som jeg forøvrig er godt i gang med.
Ny fenderlist, nye (dvs pent brukte) pulpit og nye kryssholt. Ser ut til å bli ganske bra dette også