Chilli Solbris
Førstefender skrev for 4 timer siden:Min båt var en liten stund like over 15m, ingen spørsmål fra forsikringsselskap om min kompetanse. Fikk båten målt av godkjent firma til 14.99m etter et par mnd.
Har en kompis som gikk på grunn og båten gikk ned. Det første de spurte etter var sertifikat og om det var oppdaterte papirkart ombord. Hvilken båt har du?
SV Arcadia skrev 1 time siden:Jeg tar anbefalingene til meg, og skal sikte meg inn på D5L etterhvert! ?
Så det vil si at det ikke er noe håp nå for å gå til innkjøp av den Moody’n.. (bortsett fra om hun kun skal ligge til kai i en periode).
For å ta kurs først, deretter fartstid, må båten uansett være under 15m i fartstidperioden?Så det beste for meg nå er å holde meg til max 15m. ⛵️
Kjøp båten og få hjelp til å få den til havn! Kostnaden ved D5L blir minimal ift totalkostnaden. Og med praktisk utsjekk etter endt D5L kurs trenger du ikke fartstid.
fs skrev 35 minutter siden:Røkke testet ut dette ganske så solid for noen år tilbake; kjøre båt uten gyldige sertifikater...
????