Wiking28200 Startet 25.Desember.2022 Del på Facebook Startet 25.Desember.2022 Ønsker tips om hvordan man dekker til egen båt best mulig ved reparasjon av kalesje som vil ta 8-12 dager inne hos reparatør. Kan man kjøpe presenning og lage egne hull til maljene og sikre med snor rundt maljene utvendig for å holde duken på plass? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Desember.2022 Del på Facebook Svart 25.Desember.2022 (redigert) Presenning til å dekke til båt fåes i alle mulige størrelser, og det er ferdig maljer med jevne mellomrom langs kantene. Ekstra maljer kan selvfølgelig også settes inn. Redigert 25.Desember.2022 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
LM 605 Svart 25.Desember.2022 Del på Facebook Svart 25.Desember.2022 Hvis det bare gjelder noen få dager, og der ikke er meldt mye tung snø i vente, ville jeg bare dekke over med en "billigpresenning", slik Lars H. nevner. Disse får du jo i alle størrelser (og kvaliteter), i alle de kjente billigbutikker som Biltema, Jula, Europris, etc. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 26.Desember.2022 Del på Facebook Svart 26.Desember.2022 Det går også an å få laget en vinterpresenning i PVC som er tilpasset bøylene dine. Det koster endel, men da kan du ha på den hver vinter og slippe at kapellen slites unødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
steib Svart 26.Desember.2022 Del på Facebook Svart 26.Desember.2022 Jeg har hørt gjetord om noe som kalles presenning: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Presenning Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 26.Desember.2022 Del på Facebook Svart 26.Desember.2022 steib skrev 9 minutter siden: Jeg har hørt gjetord om noe som kalles presenning: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Presenning Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 26.Desember.2022 Del på Facebook Svart 26.Desember.2022 En vanlig presenning fungerer fint i mange tilfeller, men er ofte ikke så gunstig hvis man ønsker å bruke cockpiten som normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.