Namita Startet 26.Desember.2022 Link til dette innlegget Startet 26.Desember.2022 Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 27.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2022 Hva er vult skinne? Sitér dette innlegget Link to post
Namita Svart 27.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2022 Det er den u formede plastskinnen som kalesjen tres inn i, sitter festet på hardtopp eller overbygg, istede for knapper. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 27.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2022 Namita skrev for 1 time siden: Det er den u formede plastskinnen som kalesjen tres inn i, sitter festet på hardtopp eller overbygg, istede for knapper. Takker for svaret . Stadig noe nytt å lære. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2022 Det visste ikke jeg heller. Men før i tiden hadde vi en kalesje/seilmaker her i Son som jobbet med denslags. Nå er mannen for lengst død og verkstedet brant ned for mange år siden. Jeg lurer på om ikke han poppet fast slike skinner. Dog er dette milevis utenfor mitt fagområde. En kalesjemaker vil vel kunne gi svar. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 28.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 Jeg har brukt relativt små stjerneskruer til dette, forsenket og skrudd rett igjennom skinna. Sitér dette innlegget Link to post
Namita Svart 28.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 Takk for svaret, brukte du noen form for lim? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 28.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 Fugemasse / lim mellom list og skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 Popnagler inn i glassfiber har lite for seg. Bildet jeg hadde i hodet var da han holdt på med bøyler i aluminium. Uansett er tette masse mellom skinne og underlag å anbefale. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 28.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 (redigert) Namita skrev for 5 timer siden: Takk for svaret, brukte du noen form for lim? Mine er også skrudd fast med relativt mange skruer, bak er det lagt en fuge av lim eller tettingstoff for å hode dette tett. Redigert 28.Desember.2022 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 28.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 Namita skrev for 14 timer siden: Takk for svaret, brukte du noen form for lim? Jepp, Biltema Multibond Rapid :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.