Chilli Solbris
Min første båt var en seilbåt. Og seila ble brukt mindre enn motoren. Noe jeg synes det virker som gjelder flere.
Jo det er moro å seile! Seilingen i seg selv er gøy! Stille og en nytelse!
Når jeg seiler på slør en varm og solfylt dag og står i bare shortsen til rors vel og merke!
Men når jeg skal hjemover for å komme hjem i småsur motvind med litt regn i lufta, da var det ikke fullt så moro!
Jeg kan ikke fordra å stå ute i en klam seilerdress med briller full av vann og dugg!
Jo! Og så må jeg ikke bare pisse! Neida! Full pakke melder seg! Vi seiler på kryss, og ligger selvfølgelig på skeiva! Må ned i kjelleren! Av med en helvetes masse klær som legger en diger vanndam igjen på dørken! Så finne ut hvordan du i heite skal klare å holde dritten (bokstavlig talt) i skåla!
Bli ferdig på en hygienisk og grei måte! Få på deg den klamme og nå kalde seilerdressen igjen for så å komme opp og finne ut at rederinnen (i dette tilfellet) står stiv av skrekk og ser at det straks er slutt på åpent vann! Kaste deg over roret og tverre så bommen flagrer og klasker bikkja i bakhuet og sender dattera over bord!
Alt mens brillene igjen er fulle av vann og duggen skjermer mot all utsikt!
Og akkurat da! Da kommer du på at du glemte å sjekke høyden på brua du helst skal under med din 18 meter høye mast!
Trenger du mer??????😁😁😁😁😁😁
Eller du kan gjøre slik:
Stikke hånda ut døra og konstatere at det regner.
Gå inn til styreposisjon, vri om nøkkelen, sette på litt termostatstyrt varme, akkurat nok til at du holder ut å kjøre i bare bokseren med en lett t-skjorte på deg. Uups! Du må på dass nå også! Ber fruen passe på! Trykke på Standby på autopiloten hvis det dukker opp en hindring og styre unna.
Alt mens du sitter på dassen i fred og ro! I vater! Blir ferdig i ro og mak! Tusler opp igjen i bare boxershorts og t-skjorta. Strekker deg litt og sier du kan overta! Neida! Det går bra sier rederinnen! Ta deg en kaffe du!
Uff så det regner sier du! Ja, og litt lei motvind!
Tror vi har passert en fire fem seilbåter hvor gubben står ute i et helvetes vinterhabitt nå midt på sommeren!
Uff ja! Tenker du og sier til deg selv at det der skal jeg aldri gjøre!
Før dere passerer under brua med god margin!
😁😁😁