Jump to content

Edit History

mons

mons

Da er 4,5 kw varmer med to trinn på vifta montert i en benk. Ferdig kit med stusser til motoren fra LaSa Marine i Søgne som er vennlig innstilt ovenfor speidere ved fakturering. Må ta hull i benken i akterkant for å skaffe tilluft.

 

Litt overrasket når jeg skrudde ut pluggen for retur av kjøleveske oppå forkant av toppen. Var ikke kjøleveske der selv om ekspansjonstank står 20 cm høyere.

Måtte suge i returslangen for å få i gang sirkulasjonen, men så ble det frisk vind med god varme i varmeren.

 

Synes motorinstallasjonen i denne båten er ryddig og lett å komme til. Svært fin motor til å være fra 2007, og helt tørt under hylsa.

Litt overrasket i dag når jeg kom ombord. Luktet sterkt batterisyre.

Satte forbruksbatterier på lading med victron for noen dager siden.

I dag var de 3 batteriene knapt 9 volt og det ene var sikkert 40 grader.

Lempet det ut og da fikk jeg opp spenningen på de andre to.

Usikker på om dette batteriet var tilkoblet når vi hentet båten, men det hadde over 12 volt da.

Vil ikke sette inn et nytt sammen med 2 gamle, så de får klare seg med to nordover og gjøre seg opp en mening om tilstand og behov.

IMG_20230308_211652.jpg

IMG_20230308_214550.jpg

IMG_20230308_215846.jpg

IMG_20230308_215856.jpg

mons

mons

Da er 4,5 kw varmer med to trinn på vifta montert i en benk. Må ta hull i benken i akterkant for å skaffe tilluft.

Litt overrasket når jeg skrudde ut pluggen for retur av kjøleveske oppå forkant av toppen. Var ikke kjøleveske der selv om ekspansjonstank står 20 cm høyere.

Måtte suge i returslangen for å få i gang sirkulasjonen, men så ble det frisk vind med god varme i varmeren.

 

Synes motorinstallasjonen i denne båten er ryddig og lett å komme til. Svært fin motor til å være fra 2007, og helt tørt under hylsa.

IMG_20230308_211652.jpg

IMG_20230308_214550.jpg

IMG_20230308_215846.jpg

IMG_20230308_215856.jpg



×
×
  • Create New...