Fornomas Startet 3.Januar.2023 Del på Facebook Startet 3.Januar.2023 Jeg tømte ut alt vannet i båten i høst og glemte strømmen på varmtvannsberederen(Quick) Jeg merket det da sikringen gikk. Jeg er overbevist om at sikringen gikk fordi vannet ble tømt fra berederen og elementet ble for varmt. Nå lurer jeg på om den er ødelagt og at jeg derfor må bytte elementet. Jeg finner det jo helt sikkert ut til våren når vannet ikke blir varmt. Men dersom noen her kan fortelle meg at den er ødelagt så slipper jeg å tømme vannet ut igjen og bare bør bytte før jeg fyller vann igjen. Kan den ha overlevd? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 3.Januar.2023 Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Du kan nokk trykt bestille deg et nytt element og skifte det mens tanken er tom. Det gamle er nokk med sikkerhet ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.Januar.2023 Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Hei. Du kan byrja med å ohma elementet. Dersom det er uendeleg motstand er det brot i elementet, og du må ha eit nytt. Trikkarane her kan sikkert supplera og eventuelt korrigera. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 3.Januar.2023 Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Det går ofte bra og det går ofte dårlig.. Så umulig å si om det er defekt. På min Isotemp, gikk sikring på selve tanken, resatt og alt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Fornomas Svart 3.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Bårdp skrev for 4 timer siden: Du kan nokk trykt bestille deg et nytt element og skifte det mens tanken er tom. Det gamle er nokk med sikkerhet ødelagt. Takk for svar. Regner med det ja Sitér dette innlegget Link to post
Fornomas Svart 3.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Førstefender skrev for 1 time siden: Det går ofte bra og det går ofte dårlig.. Så umulig å si om det er defekt. På min Isotemp, gikk sikring på selve tanken, resatt og alt ok. Håper på det beste da. En annen sa jeg kunne teste med måling av motstand. Kan jo være heldig Sitér dette innlegget Link to post
Fornomas Svart 3.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Ask skrev for 1 time siden: Hei. Du kan byrja med å ohma elementet. Dersom det er uendeleg motstand er det brot i elementet, og du må ha eit nytt. Trikkarane her kan sikkert supplera og eventuelt korrigera. Takk for svar. Det skal jeg gjøre. Kanskje jeg kan måle uten å demontere også. Skal sjekke Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 3.Januar.2023 Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 (redigert) I tillegg til og måle motstanden i selve elementet som skal være ca 50 ohm om elementet er på 1 Kw. Bør du måle mellom elementet og jord der skal det ikke vøre noen kontakt. Når et element overoppvarmes blir det ofte jordfeil i elementet. Redigert 3.Januar.2023 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.Januar.2023 Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Hei. Eg trur du kan måla utan å ta ut elementet. Sitér dette innlegget Link to post
Fornomas Svart 3.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Bårdp skrev 48 minutter siden: I tillegg til og måle motstanden i selve elementet som skal være ca 50 ohm om elementet er på 1 Kw. Bør du måle mellom elementet og jord der skal det ikke vøre noen kontakt. Når et element overoppvarmes blir det ofte jordfeil i elementet. Skjønner! Da har jeg en liten jobb foran meg. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 3.Januar.2023 Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Det går fint og måle elementet mens det står i tanken. Men tar du det ut får du jo også skjektet at ikke kapslingen er brent i stykker. Sitér dette innlegget Link to post
Fornomas Svart 3.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Bårdp skrev 6 minutter siden: Det går fint og måle elementet mens det står i tanken. Men tar du det ut får du jo også skjektet at ikke kapslingen er brent i stykker. Lurt å ta det ut uansett da. Ok, takk Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Januar.2023 Del på Facebook Svart 3.Januar.2023 Førstefender skrev for 3 timer siden: Det går ofte bra og det går ofte dårlig.. Så umulig å si om det er defekt. På min Isotemp, gikk sikring på selve tanken, resatt og alt ok. Det var løsningen for meg også da jeg glemte å slå av varmen før tømming av min Quick bereder. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Januar.2023 Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 Skulle du finne ut at du må bytte kan jeg sjekke om det lar seg gjøre med en Baatplassen-pris på nytt element. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fornomas Svart 4.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2023 Chilli Solbris skrev 1 time siden: Skulle du finne ut at du må bytte kan jeg sjekke om det lar seg gjøre med en Baatplassen-pris på nytt element. Det er fantastisk hvis du får til det! Tusen takk!! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Januar.2023 Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Fornomas skrev On 4.1.2023 at 18.54: Det er fantastisk hvis du får til det! Tusen takk!! Bare si i fra!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.