Jump to content

Bør jeg få reparert en 20 år gammel Wallas 30 D båtvarmer ?

shola

Recommended Posts

Den var ny i 2004, siste overhaling var i 2015 og i sommer sluttet den å virke. 

Jeg har sjekket at den får strøm, og gått over forbindelsen til bryterpanelet. Likevel sier bryterpanelet at den ikke får kontakt med varmeren og det er lett å se at den ikke har noen aktivitet.

Det er ingen grunn til å tro at det er noe alvorlig galt, den virket jo i sommer, men ting er kanskje slitt eller mangler service.

Varmeren er 20 år, men Wallas går jo for å være god kvalitet. Er det verdt å sende den til service/reparasjon?

Eller skal jeg like godt kjøpe nytt ?

Enig med siste, Wallas holder en høy kvalitet og er dyr i innkjøp så jeg ville la noen som kan disse varmerne se nærmere på dette før jeg avskrev den. Disse varmerne er beregnet for å vare i mange år med litt service innimellom.

Om du bør få den reparert er ikke godt å svare på før du har funnet ut hva som er feil. Men du bør absolutt prøve finne feilen, gode varmere dette. Så etter feilen er funnet så kan du avgjøre om det er verdt å reparere/mulig å få tak i deler til en pris man kan leve med. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

• 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Etter mye god input er det jo greit i si hvordan det gikk etter kontakt med fagfolk.

Dommen var at kretskortet/styringen av brenneren var gåen.  Og nytt er så dyrt at det er uaktuelt å reparere.

Så da er jeg på utkikk etter ny varmer.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...