Vestkystseiler Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 (redigert) 4 hours ago, dennrick said: men når mannskapet spør hva planen er, så forsøker jeg å unngå å si at vi skal rygge inn i båsen for å parkere båten. Og så må du huske på å knyte den fast etter at den er parkert. Hadde med en kar fra Sveits en gang, som ikke hadde vært i seilbåt før. Det begynte å blåse opp slik at reving var påkrevd, og jeg forklarte prosessen på forhånd før jeg gikk igang. Da kom det fra karen: "Ok, så du flyr altså seilet på halv stang ?" Redigert 12.Januar.2023 av Vestkystseiler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Vestkystseiler skrev 7 minutter siden: Og så må du huske på å knyte den fast etter at den er parkert. . . . både foran og bak og på på høyre og venste side. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Eika Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 Rart hvordan folk skal henge seg opp i hvordan folk skriver å snakker, trudde gleden med forumet her var å diskutere BÅT, ikke være norsk lærere. Men siden jeg ikke er ett skolelys, så får jeg vel slette brukeren min før jeg stryker på norsk eksamen her inne Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 Ask skrev for 9 timer siden: Hei. Undervegs, køyra, seila, føra eller kva ein no skal kalla å det å få ein motorbåt til å flytta seg. Er sjølve det å få båten til å flytta seg kjekt? Grønngylt skrev for 7 timer siden: Rart hvordan folk skal henge seg opp i hvordan folk skriver å snakker, trudde gleden med forumet her var å diskutere BÅT, ikke være norsk lærere. Men siden jeg ikke er ett skolelys, så får jeg vel slette brukeren min før jeg stryker på norsk eksamen her inne Hei. Eg er språkmann, men håpar tråden kan spora tilbake til om folk synest det er kjekt å flytta ein motorbåt frå A til B? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 Imponert over de hastighetene dere "kjører" eller "flyr" i @Grønngylt Rene ekstremsporten :) Vi synes vi kjører fort når vi holder 22 knop i lange slake dønninger og får den herlige følelsen av å være undervis og både kona og jeg oppdager at vi står og gliser. Da er livet helt herlig. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Eika Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 Trøtt og sulten i går kveld så jeg, null humor da :p lurvetass skrev 33 minutter siden: Imponert over de hastighetene dere "kjører" eller "flyr" i @Grønngylt Rene ekstremsporten :) Vi synes vi kjører fort når vi holder 22 knop i lange slake dønninger og får den herlige følelsen av å være undervis og både kona og jeg oppdager at vi står og gliser. Da er livet helt herlig. Det er deiligt og få litt luft under skroget, beste som er det :) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 12 hours ago, Grønngylt said: Dette er de 3 jeg har med gasspedal. Se der ja - det gikk unna . Husker ikke helt slags båt (offshore Røkke style?), men under et båtshow/-race en sommer for noen år siden i Tønsberg, så fikk publikum en demo av en racerbåt som gikk i bånn gass gjennom kanalen og under gangbrua. Det var litt av et syn (og lyd). Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Eika Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 dennrick skrev 5 minutter siden: Se der ja - det gikk unna . Husker ikke helt slags båt (offshore Røkke style?), men under et båtshow/-race en sommer for noen år siden i Tønsberg, så fikk publikum en demo av en racerbåt som gikk i bånn gass gjennom kanalen og under gangbrua. Det var litt av et syn (og lyd). Noe sier meg at det var Marit Strømøy med f1 eller den seabold 2 seteren C1 båtene som Røkke kjørte med, er 40-45fot. Dette er 3c og 3b båter, fra 18 til 24 fot (25, som er korta inn til 24, men forlenga til 25 med påskrudde deler) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 @Grønngylt 2014. Se video. Båten dukker opp her 1:03 og er i godt driv her: 1:42 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Eika Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 (redigert) Christian Zaborowski med c1 båten :) det føltes kansje fort, men det der var økonomi farta hans (70-90knop) (140-170km) men den båten der er god for 130-140knop (240-250km) på full fart, hadde båten hatt mye mindre våt flate og strålen bak hadde vært endel lavere (de propellene som brukes får bedre grep jo fortere de går rundt) her kan du se samme mann og båt på toppfarta, er noen meter mindre med våt flate, strålen ligger lavere og båten danser mye mer. Men uansett, så er det en spektakulær opplevelse for både publikum og fører og kjøre der i den farta han gjorde, fartsfølelsen i de omgivelsene er mye større enn ute på havet Redigert 13.Januar.2023 av Grønngylt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 Ask skrev for 3 timer siden: Hei. Eg er språkmann, men håpar tråden kan spora tilbake til om folk synest det er kjekt å flytta ein motorbåt frå A til B? Ja, jeg synest det er veldig kjekt å gå med (flytta) motorbåt fra A til B. Bare så synd at drivstoffprisene har blitt så skyhøye. Her f. eks. er det trivelig å gå med motorbåt når forholdene ligger til rette for det. Desto utriveligere når forholdene er dårlige. Vanskelig å seile kanskje? Har ikke prøvd. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 navid skrev 36 minutter siden: Her f. eks. er det trivelig å gå med motorbåt når forholdene ligger til rette for det. Desto utriveligere når forholdene er dårlige. Vanskelig å seile kanskje? Har ikke prøvd. Overhodet ikke vanskelig å seile når det er trangt. Men bør gjøres desember til februar da det er lite båter på fjorden. Ikke alle som liker å møte en seilbåt, så velger å gå for motor når det er trangt. Usikker på kartet, med seilbåt har vi mindre å gå på ved bruer og grunner. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 @pacuare Kan ikke huske å ha møtt en seilbåt for seil i disse trangeste farvanna. Men det er sikkert mange her inne som har erfaringer fra akkurat det. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 Ask skrev for 3 timer siden: Hei. Eg er språkmann, men håpar tråden kan spora tilbake til om folk synest det er kjekt å flytta ein motorbåt frå A til B? Flytter ikke så mye motorbåt fra A til B, men er ofte på båttur. Ofte er A og B samme pukt, hvor jeg bare koser meg på en dagstur i skjærgården. Tar lett 6-8timer tur en fin sommerdag, men også 5-15min tur, hive anker og slappe av. Kan styre ute og kose meg i sakte fart i finværet, eller sitte inne tørt og varmt uansett årstid om jeg ønsker det. Jeg har motorlyd, men ikke motorstøy. Har hatt mest saktegående båter i livet og trives godt i sakte fart, men liker valgmuligheten. Rekkevidde for meg, handler ikke om hvor lenge jeg kan være ute uten å fylle/bruke drivstoff, men å kunne komme dit jeg ønsker på fritiden jeg har til rådighet. Hjelper meg lite om jeg kan komme uendelig mange nm, om jeg ikke kommer dit jeg vil, før jeg må snu og begynne på hjemturen. Har det like kjekt på turen som destinasjonen, men den beste tiden er på og rundt øyene i skjærgården med tilhørende aktiviteter. Greit med litt mere boltreplass enn bare ombord. Mindre dypgående enn seilebåt, gir også fordelen med tilgjengelighet på grunnere farvand. Så ja, det er veldig kjekt å ferdes i motorbåt synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 24.Januar.2023 Del på Facebook Svart 24.Januar.2023 https://vimeo.com/566760073 https://vimeo.com/344164612 Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Arne Henriksen Svart 24.Januar.2023 Del på Facebook Svart 24.Januar.2023 For de som ikke liker slamring og slag i motsjø har vi nå en løsning. https://fb.watch/ifZpduY4O0/ Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Trawler 42 Svart 24.Januar.2023 Del på Facebook Svart 24.Januar.2023 Havets Citroen Så jo bra solid ut da. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.