Jump to content

Edit History

Arne Henriksen

Arne Henriksen

Vet ikke hvor dette blir i båten men jeg har en litt eldre Multiplus Compact 12/1200/50 som jeg først monterte inne i et skap i akterkabinen. Men, når batteriene var litt nedkjørt etter noen timers seiling og jeg koblet på landstrømmen, og den begynner å lade med 35-40A - da ble viftestøyen ganske plagsom.
Endte med at jeg flyttet hele greia bak skottet mot stuerommet under cockpit.  Nå hører jeg ingenting og den har også kjøligere arbeidsvilkår.

Mulig nyere Multiplus ikke har så mye viftestøy, men det kan være verdt å tenke på, samme greia regner jeg med kan oppstå om du kjører hardt på inverter.

Ellers er det jo et knall produkt, spesielt det at man kan sette begrensning på hvor mye landstrøm som er tilgjengelig, samt overvåking- og sammenkoblingsmulighetene med hele Victron-porteføljen og VRM.

Arne Henriksen

Arne Henriksen

Vet ikke hvor dette blir i båten men jeg har en litt eldre Multiplus Compact 12/1200/50 som jeg først monterte inne i et skap i akterkabinen. Men, når batteriene var litt nedkjørt etter noen timers seiling og jeg koblet på landstrømmen, og den begynner å lade med 35-40A - da ble viftestøyen ganske plagsom, så det endte med at jeg flyttet hele greia bak skottet i stuerommet under cockpit.  Nå hører jeg ingenting og den har også kjøligere arbeidsvilkår.

Mulig nyere Multiplus ikke har så mye viftestøy, men det kan være verdt å tenke på, samme greia regner jeg med kan oppstå om du kjører hardt på inverter.

Ellers er det jo et knall produkt, spesielt det at man kan sette begrensning på hvor mye landstrøm som er tilgjengelig, samt overvåking- og sammenkoblingsmulighetene med hele Victron-porteføljen og VRM.

• Create New...