Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Tja, hadde de fått tilgang til bank-kontoen min, ville det forsvunnet en del penger. Selv for en gjennomsnittsrusser ville det vært en meget god butikk.

Da jeg jobbet i BP, sendte IT ut mailer for å sjekke om vi beit på pishing. Og det var det mange som gjorde. Det er ikke lett å skille ut bestandig, jeg gikk i baret en gang. Det er litt naivt å tro at en mailserver kan luke ut (all) svindel som kommer inn. Mailserveren blir lært å blokkere IP-adresser fra svindlere, hvor mailer kommer fra (land, områder) og så hever serveren muren når slikt blir oppdaget. Men første gangen, så glir det rett gjennom. Mailserverene til BP var ikke noe gratisræl, men nokså oppegående saker med et kobbel at IT som ikke hadde som annen jobb enn å sørge for at systemet fungerte. Jeg for min del klikker ikke på lenker, er meget skeptisk om det skulle komme inn en mail fra ukjent hold. Også denne gangen, kunne ikke tenke meg hvorfor Sampson Boat Co skulle sende meg mail. I utgangspunktet reagerte jeg på at firmanavnet hadde et ettall. At en 'O' ikke var en 'O' fra vårt alfabet, men det kyriliske alfabet. At kommunikasjonen skulle foregå over Telegram. Da teksten fra avsender begynte å løpe inn, var det stavefeil på ord som i engelsk har stor forbokstav (hvilket engelskmenn også bommer på fra tid til annen). Og at et foretak som sliter med økonomien plutselig skulle plukke ut meg som mottaker av varer til flere tusen. At avsender ikke skjønte forskjellen på 110 V og 220 V. Dessuten at Leo skulle sitte og tekste meg på en tid på døgnet da det er svarte natta på vestkysten av USA.

Ellers så er byggingen av Tally Ho en serie jeg følger med stor interesse. Arbeidet som blir utført er av meget høy kvalitet. Og den nye Tally Ho er nok flere hakk bedre enn originalen. 

Hulda

Hulda

Tja, hadde de fått tilgang til bank-kontoen min, ville det forsvunnet en del penger. Selv for en gjennomsnittsrusser. Da jeg jobbet i BP, sendte IT ut mailer for å sjekke om vi beit på pishing. Og det var det mange som gjorde. Det er ikke lett å skille ut bestandig, jeg gikk i baret en gang. Det er litt naivt å tro at en mailserver kan luke ut all svindel som kommer inn. Mailserveren blir lært IP-adresser fra svindlere, hvor mailer kommer fra (land, områder) og så hever serveren muren når slikt blir oppdaget. Men første gangen, så glir det rett gjennom. Mailserverene til BP var ikke noe gratisræl, men nokså oppegående saker og et kobbel at IT som ikke hadde som annen jobb enn å sørge for at systemet fungerte. Jeg for min del klikker ikke på lenker, er meget skeptisk om det skulle komme inn en mail fra ukjent hold. Også denne gangen, kunne ikke tenke meg hvorfor Sampson Boat Co skulle sende meg mail. 

Ellers så er byggingen av Tally Ho en serie jeg følger med stor interesse. Arbeidet som blir utført er av meget høy kvalitet. Og den nye Tally Ho er nok flere hakk bedre enn originalen. 

• Create New...