Jump to content

Båtmesse Bergen -23 (Sotra Arena)

Thomas_h

Recommended Posts

Hei, 

Nå har det gått flere år uten båtmesse, så ser frem til messen i Bergen i februar. 

Jeg var på reise i 2019 og 2020 så fikk ikke med meg de heller dessverre. 

Men jeg finner lite info om hvilken båter som blir utstilt? Er det noen som har noe innside info? Skulle komme en avis tidlig i januar, men de er ikke så veldig aktiv på den hjemmesiden. 

Jeg snakket med en del leverandører i 2021 (før den ble avlyst), og da var problemet tilgang på båter å stille ut. Sikkert ikke like gale i år. 

Jeg har ikke noen planer om å kjøpe noe, men det er bare pga jeg ikke vet hva jeg mangler enda :-) 

Min kone sa vi hadde for liten båt, så 3 til 9 fots-syken står på døren, men lommeboken og banken er ikke helt enig enda. 

ja, se der var det en annen nettside, selv om den er relativt lik (med like lite info), men med "Båtmessen" i stedet for.

Heter de ikke "Dra til sjøs" lengre?

Ser noen av de store holder på å rigge opp båtene i Dusseldorf nå. Det er vel til helgen. Skulle gjerne dratt :headbang: 

De har byttet navn til Båtmessen, så den heter ikke Dra til sjøs lengre. 

Dette har med at Sotra arena selv arrangerer messen i år, og ikke i samarbeid med Dra til Sjøs AS. 

Messen blir i samme regi som tidligere, men som sagt under et annet navn. 

Den blir litt mindre i år, grunnet leveringssituasjon hos enkelte, samt enkelte som har vært med tidligere ikke blir med i år. 

Blir full hall i selve fotballen hallen ser det ut som, hvis man ser på hvilke utstillere som skal være med. 

Blir spennende og kjekt å kunne endelig dra på båtmesse igjen :)

Jeg skal i hvert fall dit! Skal til og med stå på stand! Blir med Norsk Maritimt Kurssenter!

Så stikk innom! Alltid hyggelig å snakke med Baatplassen-folk!???

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Snakket med FG Racing, og de kommer med en Sargo 28 og den nye Westline 27 (noe så sjeldent så en ny "liten" båt med aksling)

Jeg drømmer om Sargo 36, men får se om noen år. 

Det kommer noen drypp fra leverandørene på facebooksiden. F.eks Elan som kommer uten båter.  Men enda ikke info om hvilken andre båter som blir stilt ut. Håper det ikke bare blir joller, boblebad og bobiler. ?  

Jeg sa til min kona at jeg stikker til Boot i morgen tidlig, men søknad avslått. 

• 2 uker senere...
Chilli Solbris skrev 10 minutter siden:

Da er jeg p vei til messe

Flott.. jeg trenger symaskinsertifikat og svømmeknappen så kommer innom standen deres.?

ellers satt og vurderte hva sertifikat jeg trengte hvis jeg skulle leie ut båten med fører, så kan også sjekke det. ?

Thomas_h skrev for 2 timer siden:

Flott.. jeg trenger symaskinsertifikat og svømmeknappen så kommer innom standen deres.?

ellers satt og vurderte hva sertifikat jeg trengte hvis jeg skulle leie ut båten med fører, så kan også sjekke det. ?

Kan faktisk hjelpe deg med symaskinsertifikat og svømmeknappen!????

Kom innom!??

Mvh

Chilli Solbris

Vi er på plass! Messen er i fotballhallen en komprimert utgave. 
Askeladden og Marex har mange båter her. Mange andre leverandører også. 
Jeg vil si bredt utvalg i båter under 30 fot. 

Mvh

Chilli Solbris

Korsfjord skrev 21 minutter siden:

Oppdaget plutselig at «Dra til sjøs» gjenoppstår i år som flytende messe i Solheimsviken/Marineholmen

Flott.. Så kjekt. Da kan jeg gå 10 meter fra jobben til messen der også. 

Spennende hvem som skal stille ut her. Håper på litt mer båter i 30-40 fot.

Jeg forstod det hadde vært noe uenigheter mellom noen partene på messene og at derfor messen på sotra byttet navn. Men vet ikke mer. 

Thomas_h skrev 6 minutter siden:

Ser åpningstiden i morgen er kl 11.. men om jeg tar feil er jeg gjerne tidligere. 

Duracell-kaninene er oppladet fra 6, så de bør slippes ut av huset tidligst mulig. 

Takk! Det er noen kompiser (en som er småbarnsfar) som absolutt vil gå så tidlig, så nå får jeg forhåpentligvis sove et par timer til! ????

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...