Jump to content

Edit History

5nacks

5nacks

On 1/17/2023 at 7:04 PM, Hulda said:

Bare en liiiten advarsel. Ikke parker båten i kommunens faste utleieplasser. Oppdager kommunen dét, er dagleien >SEK 2000. Og er du ikke til stede, må du regne med at båten blir låst fast.

Her kunne jeg ønske at flere kommunale havner og båtforeninger tok i bruk et system for utleie av plassene, som ofte står tomme store deler av fellesferien. Det finnes gode apper for dette. Problemet er jo å argumentere for "what's in it for me?" for den som må ta initiativ for at noe slikt kan settes i gang. Har selv lagt frem en løsning for seilforeningen jeg har fast plass i. Et godt alternativ til Horten gjestehavn. Beach bar, flytende badstue mm. Skjer det noe? Neida. Mitt forslag var å gi andelshavere en form for kick-back dersom plassen blir utleid til andre når den ikke er i bruk. På den måten legges incentivet hos andelshaveren. Alle parter tjener en liten slant, og tilbudet med gjesteplasser blir større og bedre :) 

5nacks

5nacks

On 1/17/2023 at 7:04 PM, Hulda said:

Bare en liiiten advarsel. Ikke parker båten i kommunens faste utleieplasser. Oppdager kommunen dét, er dagleien >SEK 2000. Og er du ikke til stede, må du regne med at båten blir låst fast.

Her kunne jeg ønske at flere kommunale havner og båtforeninger tok i bruk et system for utleie av plassene, som ofte står tomme store deler av fellesferien. Det finnes gode apper for dette. Problemet er jo å argumentere for "what's in it for me?" for den som må ta initiativ for at noe slikt kan settes i gang. Har selv lagt frem en løsning for seilforeningen jeg har fast plass i. Et godt alternativ til Horten gjestehavn. Beach bar, flytende badstue mm. Skjer det noe? Neida. Mitt forslag var å gi andelshavere en form for kick-back dersom plassen blir utleid til andre når den ikke er i bruk. På den måten legges incentivet hos den andelshaveren. Alle parter tjener en liten slant, og tilbudet med gjesteplasser blir større og bedre :) 

• Create New...