Pequod
Det blir spennende å se hva som blir sluttresultatet. Jeg trives veldig godt i Strömstad og synes det er en hyggelig by. Jeg har aldri hatt problemer med å finne plass der, men så unngår jeg gjerne å dra dit i toppsesongen.
Var dog innom kun noen timer i juli i 2019, for å handle litt før jeg krysset grensa, og da ble jeg liggende som fjerde båt utenpå... Men det gikk!
De siste gangene har det blitt til at jeg har lagt meg til i den ytterste havna siden det der kun er longsideplasser, noe som jeg av praktiske grunner foretrekker. Ellers har jeg stort sett ligget enten på longside-plassene ytterst på dagbrygga eller på brygga som stakk ut ved Pråmen.
Har ikke spist på Pråmen, men at det ikke akkurat er pent å se på kan jeg være enig i...
For øvrig står det i en artikkel i Strömstads Tidning i fjor høst at det blir rundt 220 gjesteplasser etter ombyggingen, og at den er planlagt å stå klar til påske.
Står også flere artikler om konflikten mellom eierne av Pråmen og kommunen, men de er under betalingsmur. Her er det full krangel, trusler om rettssak osv.