Jump to content

Edit History

julietkilo

julietkilo

Høsten 21 ble plutselig til vinter, og gjorde slutt på alt båtarbeid. Mens kalenderen tikket over på 2022, ble det klekket ut nye ideer. Kunne det vært mulig å få inn et toalett i båten skal tro? Vi har måttet avbryte fisketurer og gått til land noen ganger fordi noen om bord plutselig må på do. (Ja, jeg kan bruke bøtte når jeg er alene om bord... det kan ikke passasjerene når vi er flere på skuta, for det finnes ikke så mye som et forheng å gjemme seg bak).

Benkene i forkabinen er veldig lite brukt, fordi de fleste står ute og fisker når vi er på tur. Dette er den eneste plassen som kan bli toalettrom. Joda, dette kan gå!?? Men det er helt i grenseland plassmessig. I februar '22 måles og vatres og sjekkes det nøye for å tyne flest mulig milimetre med plass ut av styrbord benk. Ingenting kan overlates til tilfeldighetene hvis dette skal fungere og bli brukbart for andre enn barn og kortvokste!

toalettprosjekt_1.jpg.fa40c6d3fb84c2418e62efc23e635cb6.jpg

Målene overføres inn i 3D-tegneprogram, hvor det er både enkelt og særdeles rimelig å prøve å forskjellige løsninger uten at det koster noe. Til slutt ender jeg på at lette/tynne vegger i finér og en skyvedør med innfelte skuffebeslag tar minst plass, og rommet i seg selv blir da stort nok til at det er mulig å manøvrere seg inn og få satt seg ned uten å være turner eller sirkusartist.

toalettprosjekt_2.jpg.b3321f0a733b2f834afdffe1464ad680.jpg

julietkilo

julietkilo

Høsten 21 ble plutselig til vinter, og gjorde slutt på alt båtarbeid. Mens kalenderen tikket over på 2022, ble det klekket ut nye ideer. Kunne det vært mulig å få inn et toalett i båten skal tro? Vi har måttet avbryte fisketurer og gått til land noen ganger fordi noen om bord plutselig må på do. (Ja, jeg kan bruke bøtte når jeg er alene om bord... det kan ikke passasjerene når vi er flere på skuta, for det finnes ikke så mye som et forheng å gjemme seg bak).

Benkene i forkabinen er veldig lite brukt, fordi de fleste står ute og fisker når vi er på tur. Dette er den eneste plassen som kan bli toalettrom. Joda, dette kan gå!?? Men det er helt i grenseland plassmessig. Det måles og vatres og sjekkes for å tyne flest mulig milimetre med plass ut av styrbord benk. Ingenting kan overlates til tilfeldighetene hvis dette skal fungere og bli brukbart for andre enn barn og kortvokste!

toalettprosjekt_1.jpg.fa40c6d3fb84c2418e62efc23e635cb6.jpg

Målene overføres inn i 3D-tegneprogram, hvor det er både enkelt og særdeles rimelig å prøve å forskjellige løsninger uten at det koster noe. Til slutt ender jeg på at lette/tynne vegger i finér og en skyvedør med innfelte skuffebeslag tar minst plass, og rommet i seg selv blir da stort nok til at det er mulig å manøvrere seg inn og få satt seg ned uten å være turner eller sirkusartist.

toalettprosjekt_2.jpg.b3321f0a733b2f834afdffe1464ad680.jpg

• Create New...