julietkilo
Alurøret/sokkelen ble skrudd fast til gulvet fra undersiden, slik at ingen skruer er synlige. Deretter ble platen med sokkel på primet og lakkert som én komponent. Resultatet ble veldig bra.
Den transparente plastholderen som er skrudd opp på veggen (med sprayboks i) er egentlig en boks til matoppbevaring fra Biltemas kjøkkenserie. Oppi denne passer andre bokser fra samme serie. Jeg skal sette en 2 liters pastaboks med lokk oppi, med uttak for spylevann i bunn. Så hvis noen skal bruke toalettet må boksen først fylles opp med vann (fyller bare på en mugge vann fra vasken i pantryet så det går fort).
Siden toalettet bare er for "nødsfall" på fisketur og neppe vil bli brukt så mye, var dette den enkleste og greieste måten å få ordnet spylevann på. Vil ikke bruke sjøvann (selv om toalettet tåler det) pga risiko for lukt, tilstopping av rør, enda en skroggjennomføring under vannlinjen osv.
Pastaboksen/spylevannsbeholderen har fått en skroggjennomføring i bunn der vannet kan renne fritt ned på spylepumpen i toalettet. Har boret et 5 mm hull i lokket så det kommer luft inn ved spyling.
Gulvet er delt i 2, der bakre plate med sokkel og toalett er skrudd fast, mens platen foran ligger løst og kan løftes ut (boret et "fingerhull" som du ser på bildet, så det er enkelt å få tak).
På den siden av gulvet som vender ut mot skroget/skutesiden blandet jeg opp epoxy med mikroglassballonger til sparkelkonsistens som jeg la ut i en stripe der gulvet tar ned på, la så kjøkkenfolie/gladpac oppå epoksyen, og trykte gulvplatene ned i massen. Så fikk det stå over natta, og etter litt sliping ser skjøten/gapet mellom skrog og gulvplater nå helt perfekt ut.
På den siden som vender inn mot benken, hviler gulvplatene på en en kraftig aluminiumsvinkel jeg har skrudd opp med gjennomgående bolter. Bolthodene er synlige i forkabinen, men de er panhode og bygger ikke så mye utover + at de er "kamuflerte" med hvit lakk her også.