Jump to content

Edit History

Eika

Eika

Bruksbåt som ofte er lasta med kjerring, unger og endel pikkpakk? marsjfart er viktigere enn toppfart. Påhenger med duoprop. Skal ikke undervurdere bladareal på ett båtdesign som det der. 

At båten blir baktung, skal du ikke være redd for med mindre du bygger en stål brakett som har 1m setback. De største påhengerene som er oppnåelig for folk flest veier godt under 300kg, en kad42 som ofte står i disse båtene veier 6-700kg med skjold og drev. Jeg har selv farta rundt i en halco 29 med monster motoren d6 oppi, det er sånn ca ett tonn det, med alt pikkpakket. Når man har nok power, så merker man ikke de kiloene så godt. Den hoppa i plan med 23stk ombord, hoppa i plan med en kad32 stående oppå motorluka, men da skal jeg innrømme at den var noe sigen i ræva på lav fart. Men til vaneligt marsja jeg 25 på 2500rpm

Så kjøp så stor motor du har råd til, jo større motor, desto bedre drivstoff økonomi. har du råd til en 350 Suzuki med duoprop, så hadde det ikke vært noe å tenke på engang. 

Eika

Eika

Bruksbåt som ofte er lasta med kjerring, unger og endel pikkpakk? marsjfart er viktigere enn toppfart. Påhenger med duoprop. Skal ikke undervurdere bladareal på ett båtdesign som det der. 

At båten blir baktung, skal du ikke være redd for med mindre du bygger en stål brakett som har 1m setback. De største påhengerene som er oppnåelig for folk flest veier godt under 300kg, en kad42 som ofte står i disse båtene veier 6-700kg med skjold og drev. Jeg har selv farta rundt i en halco 29 med monster motoren d6 oppi, det er sånn ca ett tonn det, med alt pikkpakket. Når man har nok power, så merker man ikke de kiloene så godt. Den hoppa i plan med 23stk ombord, hoppa i plan med en kad32 stående oppå motorluka, men da skal jeg innrømme at den var noe sigen i ræva på lav fart 

Eika

Eika

At båten blir baktung, skal du ikke være redd for med mindre du bygger en stål brakett som har 1m setback. De største påhengerene som er oppnåelig for folk flest veier godt under 300kg, en kad42 som ofte står i disse båtene veier 6-700kg med skjold og drev. Jeg har selv farta rundt i en halco 29 med monster motoren d6 oppi, det er sånn ca ett tonn det, med alt pikkpakket. Når man har nok power, så merker man ikke de kiloene så godt 

• Create New...