Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Jeg mener at det er viktig å ikke markedsføre slike fuktslukere som en "sølvkule som løser alt av fuktproblemer" - for det er et begrenset subsett med problemer de kan løse.

 

  • Som nevnt over, de modellene som er mest allminnelig i salg er lite egnet i en båt som utsettes for store bølger.  Man må eventuelt huske på å tømme de ofte.  Eventuelt bare bruker de mens båten står på land eller i beskyttet havn, og ha en sjekkliste på at de blir tømt.
  • Det er begrenset hvor mye fukt de kan ta til seg.  Det var en tabell over ulike salter i en annen tråd ... jeg husker ikke tallene, men samme kan det være - poenget er at det ikke monner å sette ut slike "fuktslukere" og håpe på at de vil holde hele båten tørr - men de kan ha noe for seg i skap og bokser.  Man ser det jo forsåvidt av beholderstørrelsen på disse "fuktslukerene" - en elektrisk luftavfukter kan trekke ut litersvis med vann fra lufta i løpet av et døgn og få en signifikant reduksjon av luftfuktigheten, det monner ikke med å sette ut fuktslukere som kan ta til seg noen desiliter i løpet av måneder.
  • Så har man Felleskjøp-modellen hvor man bruker kilosvis med salt og fyller en strømpebukse e.l. og lar det dryppe ned i store vaskebøtter.  En slik luftavfukter monner kanskje for å få fuktigheten under kontroll i en liten båt - hvis man kan holde båten tett.  Båter er forskjellige, men , men båter kommer generelt sett med ventiler som er vanskelige å lukke, samt ofte også en luke helt uten noe form for pakninger.

 

Ref Felleskjøp-modellen - det er mye arbeid og bilr fort mye griseri.  Her er det muligens et marked for å designe og selge STORE fuktslukere i et ferdig format - men  det forutsetter at man har en fysisk butikk liggende ved en stor båthavn, ellers blir vel sikkert fraktkostnadene for store.

tobixen

tobixen

Jeg mener at det er viktig å ikke markedsføre slike fuktslukere som en "sølvkule som løser alt av fuktproblemer" - for det er et begrenset subsett med problemer de kan løse.

 

  • Som nevnt over, de modellene som er mest allminnelig i salg er lite egnet i en båt som utsettes for store bølger.  Man må eventuelt huske på å tømme de ofte.  Eventuelt bare bruker de mens båten står på land eller i beskyttet havn, og ha en sjekkliste på at de blir tømt.
  • Det er begrenset hvor mye fukt de kan ta til seg.  Det var en tabell over ulike salter i en annen tråd ... jeg husker ikke tallene, men samme kan det være - poenget er at det ikke monner å sette ut slike "fuktslukere" og håpe på at de vil holde hele båten tørr - men de kan ha noe for seg i skap og bokser.  Man ser det jo forsåvidt av beholderstørrelsen på disse "fuktslukerene" - en elektrisk luftavfukter kan trekke ut litersvis med vann fra lufta i løpet av et døgn og få en signifikant reduksjon av luftfuktigheten, det monner ikke med å sette ut fuktslukere som kan ta til seg noen desiliter i løpet av måneder.
  • Så har man Felleskjøp-modellen hvor man bruker kilosvis med salt og fyller en strømpebukse e.l. og lar det dryppe ned i store vaskebøtter.  Her er det muligens et marked for å designe og selge STORE fuktslukere i et ferdig format - men  det forutsetter at man har en fysisk butikk liggende ved en stor båthavn, ellers blir vel sikkert fraktkostnadene for store.  En slik luftavfukter monner kanskje for å få fuktigheten under kontroll i en liten båt - hvis man kan holde båten tett.  Båter er forskjellige, men , men båter kommer generelt sett med ventiler som er vanskelige å lukke, samt ofte også en luke helt uten noe form for pakninger.


×
×
  • Create New...