Lettmatros Xl Startet 28.Januar.2023 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2023 Hei, jeg har lenge hørt rykter både av personer og nettaviser om at Losskøyta Songvaar som tidligere lå og råtnet nå blir restaurert og skal brukes av søgne speidere? Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Noen som har teknisk data om skuta? Lengde,Bredde,høyde osv osv? Hadde også vært gøy med bilder Om noen av de som evt jobber med skuta så vil jeg si at jeg beundrer innsatsen for kysthistorien som dere bevarer Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 29.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2023 Sjøsettes til våren i ny tilstand. Sjøspeiderne er i diskusjoner om å bruke/drifte den, men det er ikke avklart. Hjemmehavn Høllen/Hellesund. Du finner den på FB og her https://sgsparebank.no/nyheter/losskoyta-sjosettes-til-sommeren/ Sitér dette innlegget Mons Link to post
Lettmatros Xl Svart 29.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2023 mons skrev for 15 timer siden: Sjøsettes til våren i ny tilstand. Sjøspeiderne er i diskusjoner om å bruke/drifte den, men det er ikke avklart. Hjemmehavn Høllen/Hellesund. Du finner den på FB og her https://sgsparebank.no/nyheter/losskoyta-sjosettes-til-sommeren/ Takk for info, vet du om den skal ha baygspyd som den hadde i senere år, eller helt uten? en løsning hadde jo vært slik som RS 1 Colin archer har med utfellbart baugspyd? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 29.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2023 Såvidt jeg vet rigges den som orginalt. Rigges den med baugspryd bør vel masta flyttes hvis man skal få skikkelig balanse i båten med full seilføring, men det har vært diskutert. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bjørkski Svart 30.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2023 Flott arbeide der er utført her :-) Jeg ser at båten er vernet og det er perioden båten var losbåt i Ny-Hellesund som ligger til grunn for vernet. Dvs båten skal rigges likt som den gang. Sitér dette innlegget Link to post
Lettmatros Xl Svart 26.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2023 Bjørkski skrev On 30.1.2023 at 8.49: Flott arbeide der er utført her :-) Jeg ser at båten er vernet og det er perioden båten var losbåt i Ny-Hellesund som ligger til grunn for vernet. Dvs båten skal rigges likt som den gang. Det er nok det beste ja, har noen hørt noe mer om Songvaar? Nærmer seg med stormskritt mot vår Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.