olews Startet 30.Januar.2023 Del på Facebook Startet 30.Januar.2023 Snart er det igjen tid for båtmessa i Göteborg. Programmet på scenen er vår favoritt, i år avsluttes det med Sven Yrvind (youtube), før det er det mye annet spennende. Flere som skal nedover ? Messa i Göteborg er knøttliten sammenlignet med Düsseldorf, men tysken min er ikke god nok til å høre på alle foredragene og London Boat show er borte. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Thomas_h Svart 31.Januar.2023 Del på Facebook Svart 31.Januar.2023 Jeg så overskriften, og tenkte "Veldig bra, en båtmesse jeg kan vurdere".. MEN, så ser jeg datoen, den er lagt på samme dato som båtmessen i Bergen. Typisk at de skal legge 2 av de få messene i Skandinavia samme helg. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 13.Februar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2023 (redigert) Så var båtmessa i Göteborg over, vi valgte søndagen utifra sceneprogrammet, «Söndag 12 feb: De stora äventyrens dag». Fra verdenshjørnene (National Geographic Explorer skipene, svensk overstyrmann snakket) til Västervik der Sven Yrvind bygger sin nye båt. Messa var endel mindre (i størrelse) i år enn foregående år, basaren/markedet var mindre, men den harde kjerne av kremmene med alskens ting man ikke trenger var der. Det var et eksperttorg med flere firma, hvor jeg snakket med Raymarine om deres nye Lighthousekart og om når jeg kan oppdatere kart over wifi og ikke måtte ta med brikke hjem og bruke en gammel Windows laptop. Det var bare en "stor" seilbåt, før pleide det å være mange, men det var mye RIB, Highfield stilte med hele sortementetet (så det ut som), det var mange. Mye av dagsturbåter. Båtbutikkene var på plass med 20% rabatt som kan være verd i ta med. Turoperatører hadde mange fine turer som nok hadde vært på planen om vi ikke hadde Algol å seile med. For barn var det en god del, dykking i basseng, kajakk, jolle, SUP i stort basseng og surfesimulator (oppblåsbart hoppestott med surfbrett å stå på). Trist å ikke være barn når det var så mye moro, men "Sjøen for alle" var spennende nok når jeg var liten. Det er bare å booke dato for neste år, Gøteborg er jo bare tre og en halv time med buss eller tog unna fra Østlandet. Her er en liten oversikt plan ett, mye dagsturbåter. + Termodynamikk i praksis, jeg synes den ligner en båt jeg møtte på innsjøen Viken like ved Forsberg på Göta Kanal. + Så til den andre ytterlighet et helt elektrisk (off the grid, solceller på taket) båt utvikla i Norge + Jeg kunne godt tenkt med et slikt leketøy, det ser veldig moro ut og kan lett pakkes samme og puttes baki bilen. + Vetranbåter tiltrakk seg mye oppmerksomhet. Denne er bygget for å kjøre på innsjøen Como i Norditalia. Skjønnheten til båten må jo matche innsjøen. Et smykke av en båt. + Som siste foredrag ut var Sven Yrvind som det alltid er en ære å få møte, også denne gangen kjøpte jeg også bøker av ham. jeg følger hans videoer der han viser fram progresjonen på sin nyeste båt han har under bygging. Han gikk gjennom livshistorien sin og mye som sine turer på haver med sine små båter. Tradisjon tro er det kun ståplasser igjen når Yrvind snakker. + Redigert 13.Februar.2023 av olews (see edit history) Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
olews Svart 14.Februar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2023 En kort oppdatering. Det er lagt ut en liten video fra foredraget til Sven Yrvind. Synd de ikke filmet hele foredraget. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.