Maggesen84 Startet 31.Januar.2023 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2023 Hei! Noen som har erfaring med https://www.biltema.no/bil---mc/bilbatterier/mc-batterier/litiumbatterier/litiumbatteri-litium-lifepo4-12-v-5-ah-150-x-65-x-130-mm-2000035521 som startbatteri til en suzuki DF9,9BRS? Gummibåten skal dras opp og ned på davitere, så kjekt med så lite vekt som mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 31.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2023 Spørs om ikke du lager trøbbel om 9.9'en prøver å lade batteriet, står i annonsen "Lades med spesiell lader for litiumbatterier." så det ville jeg sjekket opp i først. Tror ikke det er mange kiloene forskjell fra ett "vanlig" batteri, de er jo små i størrelsen uansett. Det enkle er ofte det beste. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Big Horn Svart 1.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2023 En 9,9 hk kan umulig kreve stort mer enn et motorsykkelbatteri, dvs 1-2 kg blysyre? Sitér dette innlegget Link to post
Maggesen84 Svart 1.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2023 Jeg fikk tilbakemelding fra en kar på FB som brukte samme batteriet på tilsvarende motor. Det fungerte problemfritt? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 1.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2023 Maggesen84 skrev 3 minutter siden: Jeg fikk tilbakemelding fra en kar på FB som brukte samme batteriet på tilsvarende motor. Det fungerte problemfritt? Ok, kjempe det. At det står spesifikt at det må lades med spesiell lader for lithiumbatterier står du jo fritt til å ignorere sjøl, siden andre har gjort det :) Alt virker til det går til helvete :) lykke til! Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Fantino Svart 1.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2023 Hvis motoren har en fornuftig regulator som aldri går over ca 14V så burde det gå helt fint. Om den har gammeldags ladespole med likeretter og lett smekker opp i 16V på fullt batteri hadde jeg heller gått for bly/syre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.