fredriksen Startet 1.Februar.2023 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2023 (redigert) Mangler en låsebolt som fester bordbenet i valgt posisjon. Vi har et firkantet bord som fulgte med båten vår, en Skapnes 25 Weekender. Jeg har sett at tilsvarende båter har dette bordet og også andre norsk produserte båter. Bordet har fire ben som kan legges inn under bordplaten. Da vippes et kortere ben fram slik at man f.eks kan benytte bordet på et svaberg som man sitter ved siden av. Jeg tror i alle fall at dette var den tenkte bruken. Bolten er fjærbelastet og ved å trekke den ut løsner bordbenet og det kan svinges til den andre posisjonen og låses der. Muligens litt enklere å forstå opplegget ved å se på bildene. Ett bilde med låsebolt, det andre med den manglende låsebolten. Har noen kjennskap til hvem som lager slik og hvor man kan få kjøpt den manglende bolten? :-) steinar Redigert 1.Februar.2023 av fredriksen (see edit history) Link to post
mons Svart 1.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2023 (redigert) Sørlandets aluminiumsprodukter på Mjåvann i Kristiansand. Bolt, fjær og plastkule. Redigert 1.Februar.2023 av mons (see edit history) Mons Link to post
fredriksen Svart 1.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2023 Takker! Nå er det sendt epost til Sørlandets aluminiumsprodukter på Mjåvann => som ser ut til å hete Alustrax nå. :-) steinar Link to post
Olevine Svart 1.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2023 Alustrax og Sørlandets Aluminiumsprodukter er to forskjellige firmaer, men de ligger begge to på Mjåvann industriområde. Så vidt jeg vet er det SAP som har produsert båtdeler. Link to post
mavi Svart 2.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2023 Sørlandets Aluminiumsprodukter heter NorSap AS nå såvidt jeg klarer å finne ut av Link to post
fredriksen Svart 2.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2023 Takker begge to! Da prøver jeg NorSap AS også. Jeg har ikke hørt noe fra Alustrax ennå, men det er vel ikke å forvente dersom de ikke har produsert slike bord eller ben. :-) steinar Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn