Jump to content

Hva er "Premium Båt" fra Redningsselskapet?

Sørlandet2

Recommended Posts

Jeg har fått en regning fra Redningsselskapet på 181,- kr. Fakturaen sier, 1085 Premium Båt MEM384/N7009276S.

Sendte spørsmål til RS om hva det er. Fikk til svar, 

Den gjelder Premium tyverimerking / egenandelforsikring som du har hatt hos Securmark. Vi i Redningsselskapet drifter nå Securmark, så er derfor denne nå kommer fra oss.

Jeg spurte igjen om dette er noe som er et krav i forbindelse med Securmark. Eller om det er en tilleggstjeneste. Har ikke fått svar. 

Noen som vet hva dette er?

Jeg må si jeg har opparbeidet en generell skepsis når det kommer pengekrav fra RS. Har litt for ofte fått telefoner og brev hvor de vil ha penger. Har vert totalnedlem en lengre periode, synes det bidraget burde være tilstrekkelig. 

Det 

zipp skrev 59 minutter siden:

Jeg har fått samme faktura, har aldri hatt egenandel forsikring i securimark.

Virker som de sender ut denne faktura og håper noen betaler .

Med andre ord svindel forsøk fra RS. 

Da stopper jeg betalingen av Totalnedlemskaoet mitt til jeg finner ut av dette. Mener jeg har redning i min forsikring hos Storebrand. Som sagt lei av riggingen til RS. 

Kona fikk også en faktura på 198,- i nettbanken i dag fra Redningsselskapet. Har ikke fått noe slikt før. Er ikke interessert i noe Securmark. Bor om bord, og tror nok vi skal greie å identifisere båten om noen mot formodning skulle greie å stjele den på utrolig vis.

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
bellen skrev 1 minutt siden:

småbåtregisteret

Jeg fikk også denne (i tillegg til totalmedlem). 

Er det noe poeng å være med i småbåtregisteret når båten er registrert i NOR? Vurderte å melde den ut, men det er ikke så mye i året h is det har noe som helst fordel. 

Redningsselskapet har jo eid "Securmark" noen år nå.

Det er sikkert bare for å spare administrasjon at de fakturerer årsavgift for Securmark for de som har slikt abbonement, samtidig som de som står registrert i småbåtregisteret får den årsavgiften. (?)

mange forsikringsselskap krever registrering minst ett av stedene.

Er registrert i både Småbåtreisteret og Securmark. Tidligere var det faktura på ca. 200 kr for hver av de, men RS valgte for en tid tibake (2 år?) å avvikle dobbel betaling. Er fortsatt registrert i begge, men får "bare" en faktura fra småbåtregisteret nå.

Denne er på 198 kr og tydelig spesifisert som årsgebyr for begge registere.

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Redningsselskapet er fullstendig blokkert når det gjelder informasjon og kommunikasjon.

Jeg har også fått en faktura på kr 198,- hvor det kun står:  "5000  Årsgebyr 2023".

Hva 5000 står for, må gudene vite

Skjønner ikke at det skal være så forb. vanskelig å skrive hva dette årsgebyret gjelder.

Det trengs bare 1 ekstra ord.

De i Redningsselskapet som sender ut disse makkverkene av fakturaer er fullstendig blåst i hodet.

(Jeg har ad omveier funnet ut at det gjelder årsgebyr for registrering i det som før het småbåtregisteret, og da båthavna mi krever at båten er registrert, må jeg ha dette. Utenom det har jeg forlengst tatt farvel med Redningsselskapet. Ble drit lei disse uspesifiserte fakturaene).

Det som er overstrøket er navn, type og nr. på min båt.

Skjermbilde.JPG

Redigert av Jannmar (see edit history)
Jens_P skrev for 11 timer siden:

Er registrert i både Småbåtreisteret og Securmark. Tidligere var det faktura på ca. 200 kr for hver av de, men RS valgte for en tid tibake (2 år?) å avvikle dobbel betaling. Er fortsatt registrert i begge, men får "bare" en faktura fra småbåtregisteret nå.

Denne er på 198 kr og tydelig spesifisert som årsgebyr for begge registere.

Tror det dreier seg om to forskjellige ting her.

Min faktura var på 181 kr, og spesifisert Premium Båt. Jeg venter fortsatt på svar om dette er noe som er påkrevd for registrering og Securmark. For meg så virker det ganske uoversiktlig måten RS driver. 

Sørlandet2 skrev 13 minutter siden:

Tror det dreier seg om to forskjellige ting her.

Min faktura var på 181 kr, og spesifisert Premium Båt. Jeg venter fortsatt på svar om dette er noe som er påkrevd for registrering og Securmark. For meg så virker det ganske uoversiktlig måten RS driver. 

Riktig som du sier her. De er lure som legger til det ene og det andre på avgiftene. Dette er kun ei forsikring som  dekker egenandelen på båtforsikringen du har i et eller annet selskap. Hvis båt/motor blir stjålet (ikke div. utstyr etc.) så får du dekket din egenandel av dette forsikringsselskapet. Jeg sendte en mail til RS og sa at jeg ikke hadde tegnet noen forsikring på dette, og forlangte å få dette strøket umiddelbart. Dette ble raskt gjort, og bekreftet av RS.  

Jannmar skrev for 5 timer siden:

Jeg har også fått en faktura på kr 198,- hvor det kun står:  "5000  Årsgebyr 2023".

Hva 5000 står for, må gudene vite

Skjermbilde.JPG

Hvis du ser over 5000 så står det Varenr. Så det er nummeret i systemet deres for å fakturere årsgebyr for 2023 

mavi skrev 53 minutter siden:

Hvis du ser over 5000 så står det Varenr. Så det er nummeret i systemet deres for å fakturere årsgebyr for 2023 

Jeg ser at 5000 er et varenr. og skjønner at det er varenummeret for å fakturere årsgebyr for 2023.

Greit nok for Redningsselskapet internt,

men hva formidler det til fakturamottaker, (annet enn at det er varenummeret for 

å fakturere årsgebyr)?

Årsgebyr for hva????

Jeg synes det er helt greit, bortsett fra at det ikke har noen hensikt å oppgi tallet 5000. Reg.nummeret mitt, CAI221 er jo oppgitt pluss at det står "Årsgebyr 2023". Men hvorfor det faktureres med kr.99,- mens andre får det det dobbelte, kr.198,- vet jeg ikke, og det bekymrer jeg meg ikke for. Jeg er kun registrering hos RS, ikke Securmark.

arsgebyr_rs.jpg.4441a53853d63cca071d29d5d06f7196.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 24 minutter siden:

Men hvorfor det faktureres med kr.99,- mens andre får det det dobbelte, kr.198,- vet jeg ikke, og det bekymrer jeg meg ikke for.

Den er nok registrert som under 18 fot. Feil skjer iblant. Ville ikke bekymret meg jeg heller. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Lars H. skrev 55 minutter siden:

Jeg synes det er helt greit, bortsett fra at det ikke har noen hensikt å oppgi tallet 5000. Reg.nummeret mitt, CAI221 er jo oppgitt pluss at det står "Årsgebyr 2023". Men hvorfor det faktureres med kr.99,- mens andre får det det dobbelte, kr.198,- vet jeg ikke, og det bekymrer jeg meg ikke for. Jeg er kun registrering hos RS, ikke Securmark.

arsgebyr_rs.jpg.4441a53853d63cca071d29d5d06f7196.jpg

Jeg har også fått den regningen for registrering. Grei den. 

Det jeg spør om i denne tråden er Premium medlemskap på 180,-. En tjeneste jeg ikke har forespurt, men som RS har sendt regning på. Jeg synes det er spesielt. 

Nå har vel ikke vi her på forumet løsningen på alt (men ganske mye), så hvorfor ikke spørre RS om dette, på mail, FB, telefon eller hva du måtte ønske? Kan det være så fordømt vanskelig?

:easter:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 9 minutter siden:

Nå har vel ikke vi her på forumet løsningen på alt (men ganske mye), så hvorfor ikke spørre RS om dette, på mail, FB, telefon eller hva du måtte ønske? Kan det være så fordømt vanskelig?

Nei det er ikke så fordømt vanskelig.

Det skulle heller ikke være så fordømt vanskelig å sende ut en spesifisert faktura. 

Dvs. en faktura som forteller hva beløpet gjelder.

Lars H. skrev for 1 time siden:

Jeg mener ihvertfall at min faktura er helt grei å forstå, og jeg pleier vanligvis å "ha det tungt" med slikt.:santcheer1:

Nok en gang virker det ikke som du skjønner hva dette dreier seg om 

Jeg har fått en faktura av RS på et produkt, som jeg ikke har bestilt. Du har nå sagt mange ganger at du ikke har fått det. Fint. 

Hensikten med denne tråden er bare at folk sjekker hva de betaler for når de får faktura fra RS. Det kan virke som jeg er ikke den eneste som RS sender ut faktura på et produkt som ikke er bestilt. 

Sørlandet2 skrev 6 minutter siden:

Nok en gang virker det ikke som du skjønner hva dette dreier seg om 

Jeg har fått en faktura av RS på et produkt, som jeg ikke har bestilt. Du har nå sagt mange ganger at du ikke har fått det. Fint. 

Hensikten med denne tråden er bare at folk sjekker hva de betaler for når de får faktura fra RS. Det kan virke som jeg er ikke den eneste som RS sender ut faktura på et produkt som ikke er bestilt. 

Enig med deg her Sørlandet2.  Virker som om ikke alle har fått det helt med seg,  hva dette gjelder?

Redigert av LM 605 (see edit history)
Sørlandet2 skrev 44 minutter siden:

Nok en gang virker det ikke som du skjønner hva dette dreier seg om.

Beklager så mye at jeg "nok en gang" ikke klarer å følge med i timen. Jeg blir nok litt distrahert når onkel Altzh . . (eller hva han nå heter, husker ikke helt) er på besøk innimellom. :giggle:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...