Jump to content

Edit History

mortentr

mortentr

Det nærmer seg sesong, og ser heldigvis ut til å komme i mål med det meste av planer.

 

Nytt sikringsskap med DC-automater i stedet for inline-sikringer over absolutt alt. Tanken var at hvis det er enkelt å bygge ut, faller man ikke for fristelsen til å ta en snarvei neste gang man har hastverk. Undervurderte derimot antall nye sikringer for diverse, så må muligens inn med et skap til.

 

Forbruk/service (venstre - batterier ikke koblet til ennå) og det som henger på bank for thruster/vinter til høyre. Crossover mellom slik den relativt overdimensjonerte thruster-banken både kan brukes til start av motor eller forbruk dersom nød skulle bli stor.

 

image.png.88ef2eb4125515908a1134353841d81d.png

 

Thruster foran/vinsjer og thruster bak har hver sin bryter som takler 500A kontinuerlig. Lite plass til pen legging av kabler, men ble greit nok. Batteriene for thrusterne står tett inntil her.

 

image.png.576602274a59b56e47770db60e690b0f.png

 

Alle hovedbryterne er nå motoriserte og plassert slik at lengder på kabler holdes på et minimum. Måtte lage et nytt hovedpanel uten de gamle hovedbryterne, som jeg erstattet med enkle vippebrytere. Ble også sagt inn display for batterimonitor.

 

image.png.919bc46a0dfcc69023f9f67c1fbb26ff.png

 

Fikk tak i noen biter av plastmaterialet det opprinnelige ble laget av. Originalen under.

image.jpeg.df701375813aa77e696c817f97caa0ed.jpeg

 

Med alt av kabler montert. Fresing av kantene i plastmateriale = mye søl :)

 

image.png.cff4e4b3bc915f199b0c4ded0e08cb43.png

 

Ferdig montert.

 

image.png.602f3054974bee205eb249cecb90427e.png

 

 

mortentr

mortentr

Det nærmer seg sesong, og ser heldigvis ut til å komme i mål med det meste av planer.

 

Nytt sikringsskap med DC-automater i stedet for inline-sikringer over absolutt alt. Tanken var at hvis det er enkelt å bygge ut, faller man ikke for fristelsen til å ta en snarvei neste gang man har hastverk. Undervurderte derimot antall nye sikringer for diverse, så må muligens inn med et skap til.

 

Forbruk/service (venstre - batterier ikke koblet til ennå) og det som henger på bank for thruster/vinter til høyre. Crossover mellom slik den relativt overdimensjonerte thruster-banken både kan brukes til start av motor eller forbruk dersom nød skulle bli stor.

 

image.png.88ef2eb4125515908a1134353841d81d.png

 

Thruster foran/vinsjer og thruster bak har hver sin bryter som takler 500A kontinuerlig. Lite plass til pen legging av kabler, men ble greit nok. Batteriene for thrusterne står tett inntil her.

 

image.png.576602274a59b56e47770db60e690b0f.png

 

Alle hovedbryterne er nå motoriserte og plassert slik at lengder på kabler holdes på et minimum. Måtte lage et nytt hovedpanel uten de gamle hovedbryterne, som jeg erstattet med enkle vippebrytere. Ble også sagt inn display for batterimonitor.

 

Fikk tak i noen biter av plastmaterialet det opprinnelige ble laget av. Originalen under.

image.jpeg.df701375813aa77e696c817f97caa0ed.jpeg

 

Med alt av kabler montert. Fresing av kantene i plastmateriale = mye søl :)

 

image.png.cff4e4b3bc915f199b0c4ded0e08cb43.png

 

Ferdig montert.

 

image.png.602f3054974bee205eb249cecb90427e.png

 

 



×
×
  • Create New...