Jump to content

Edit History

dennrick

dennrick

@Komodo sitt innlegg var veldig bra. Sannsynligvis helt utenfor tenkemåten til vanlige politikere.

 

Jeg skulle fortsatt gjerne ha sett dokumentasjon på at fritidsflåten utgjør et problem på landsbasis. Ja, jeg annerkjenner selvsagt selvfølgeligheter som at utslipp kan bli et problem i et lite område med en høy konsentrasjon av fritidsbåter. Ofte er det da Oslofjorden som trekkes frem. Samtidig lider vel denne fjorden av andre utslipp også, så hva er verst ifm bidrag som skader. Skrekkeksemplene brukes vel for det de er verdt for å komme med nye "handlekraftig" tiltak. Så var spørsmålet hvilken effekt det har da.

 

Det er jo også derfor jeg dro en paralell til klima i mitt forrige innlegg, for også der er politikere i Norge virkelig overivrige, koste hva det koste vil, helt uavhengig av en analytisk og kvalifisert tilnærming til samfunnsnytte og økonomisk konsekvens. Det samme skjer sikkert i denne saken også.

 

Om ikke annet, så har jeg prøvd sugestasjonen på Valle. Den er genial, for den har gjenger som passer i dekkavsuget til de fleste. Ganske renslig er det der også. Den løste et problem jeg hadde i falltanken en gang.

 

Men dog:

"En kineser, en inder og en norsk dame satt på et fly. Kineseren hadde med tonnevis med mekanisk utstyr, inderen hadde med 16 kuer, og den norske dama hadde med seg sin nyfødte sønn på 6 mnd.

 

Plutselig kom kapteinen med en vesentlig opplysning over høytaleren: Folkens, vi har for lite drivstoff ombord, og med mindre vi kvitter oss med vesentlig vekt, så vil vi styrte i havet og dø.

 

Kineseren sier: Jeg trenger utstyret mitt for å få industrialisert den neste byen jeg kommer til !

Inderen sier: Jeg trenger kuene for å sikre meg og min familie økonomisk !

Den norske dama: Vi må gjøre noe! Og hiver babyen ut av flyet."

 

Det er sistnevnte jeg hevder preger norsk politikk.

dennrick

dennrick

@Komodo sitt innlegg var veldig bra. Sannsynligvis helt utenfor tenkemåten til vanlige politikere.

 

Jeg skulle fortsatt gjerne ha sett dokumentasjon på at fritidsflåten utgjør et problem på landsbasis. Ja, jeg annerkjenner selvsagt selvfølgeligheter som at utslipp kan bli et problem i et lite område med en høly konsentrasjon av fritidsbåter. Ofte er det da Oslofjorden som trekkes frem. Samtidig lider vel denne fjorden av andre utslipp også, så hva er verst ifm bidrag som skader. Skrekkeksemplene brukes vel for det de er verdt for å komme med nye "handlekraftig" tiltak. Så var spørsmålet hvilken effekt det har da.

 

Det er jo også derfor jeg dro en paralell til klima i mitt forrige innlegg, for også der er politikere i Norge virkelig overivrige, koste hva det koste vil, helt uavhengig av en analytisk og kvalifisert tilnærming til samfunnsnytte og økonomisk konsekvens. Det samme skjer sikkert i denne saken også.

 

Om ikke annet, så har jeg prøvd sugestasjonen på Valle. Den er genial, for den har gjenger som passer i dekkavsuget til de fleste. Ganske renslig er det der også. Den løste et problem jeg hadde i falltanken en gang.

 

Men dog:

"En kineser, en inder og en norsk dame satt på et fly. Kineseren hadde med tonnevis med mekanisk utstyr, inderen hadde med 16 kuer, og den norske dama hadde med seg sin nyfødte sønn på 6 mnd.

 

Plutselig kom kapteinen med en vesentlig opplysning over høytaleren: Folkens, vi har for lite drivstoff ombord, og med mindre vi kvitter oss med vesentlig vekt, så vil vi styrte i havet og dø.

 

Kineseren sier: Jeg trenger utstyret mitt for å få industrialisert den neste byen jeg kommer til !

Inderen sier: Jeg trenger kuene for å sikre meg og min familie økonomisk !

Den norske dama: Vi må gjøre noe! Og hiver babyen ut av flyet."

 

Det er sistnevnte jeg hevder preger norsk politikk.



×
×
  • Create New...