JRK
Veldig enig med deg joern-eo. Vil også legge til at vi er storforbrukere av mange mineraler, som kanskje burde spares til våre arvinger.
Ellers så er det jo fornøyeliig å se kommentarer på TV om noen av disse ekstremvær situasjonene. Den siste jeg fikk med meg var en kirke som har stått uner vann så lenge noen kan huske, At denne ligger tørt nå, då er det ett slags bevis på ekstrem utørkning av området. For meg viser dette bare at her må det ha bodd mennesker tidligere og da var dette normal vannstand , eller enda lavere en det er i dag.
Så tilbake til tråden. I vårt naboland Sverige ble det en gang gjort en skikkelig studie på de 2 viktigste forurensningene i i sjøen Her fremkommer det at lystbåtflåten står for 0,5% av forsfatene og 0,3 % av nitriten. Landbruket alene står for 50%... Så ut fra et forurensningsperspektiv spiller det ingen rolle hva vi båtfolk gjør. Faktisk kunne det vært interressant og se hva til og frakjøring av båter til tømmestasjon og ikke minst viderebehandling fra tømmestasjon representerer av forurensning.