Jump to content

Edit History

Tom Rør

Tom Rør

De som kjenner meg, vet at jeg er svak for Nordhavn generelt, og N47 spesielt. Det er en båt som jeg kun har unnet meg å drømme om, da de er høyt priset, samt at det ikke er noe særlig av disse på denne siden av kloden til salgs.

For et par søndager siden, sendte @Marida  , (som har fått med seg min svakhet for disse båtene) meg en melding om at det hadde kommet en på Finn, som vel snart ble min :-) 

Da jeg er inne på Finn en god håndfull ganger om dagen, ble jeg mildt sagt overrasket over at det plutselig lå en N47 der. Erfaringsmessig er disse dyre, og at det ikke finnes så mange kjøkkener å koble i kongeriket, at jeg skulle kunne handle en. Til min store forskrekkelse så jeg at hvis jeg hadde strekt strikken og lagt godviljen til, kunne det la seg gjøre uten å selge gård og grunn, men det forutsatte at ingen andre ville ha akkurat denne akkurat nå.

Dette er den spesifikke båten jeg har siklet på når jeg har kjørt forbi på Drammensveien, og har da tenkt at hvis Hamar ringer skal eier oppsøkes.

Det som også var kult, er at bildene på Finn ikke er av den aktuelle båten, men av en uten den utrolig flotte skorsteinen. Det visste jeg, og håpet at de som eventuelt vurderte båten ikke ville ha den uten. Jeg ringte @sap_2000 Og spurte om han ville være med på visning, og visning ble det. Eier var veldig hyggelig, og forsto at jeg hadde en viss kjennskap til båten , og jeg sa at den har blitt observert med tårevåte øyne i flere år. Han forsto også at jeg ville bruke den til langturer, slik den er beregnet for.

Båten framstår som et prakteksemplar, og er akkurat sånn som jeg vil ha den, og @sap_2000 var enig i at dette er båter som er bygget for bruk i tøffere farvann enn en standard fritidsbåt. Med vårt båtliv og planer for framtiden i båt, hadde dette vært innertier for oss, da man kan legge ut på turer som vår kjære Prinsesse ikke helt er bygget for.

Mitt håp om å kunne realisere min aller største båtdrøm fikk seg fort en smekk da jeg forsto at det faktisk var interessenter som hadde større kjøpekraft enn en skarve rørlegger, og at handelen kunne gjøres hurtig.

Da jeg måtte meddele eier om at jeg måtte kaste inn håndkleet, var det med tungt hjerte, og igjen måtte innfinne meg med at N47 ikke kommer i mitt eie hvis ikke Hamar kjenner sin besøkelsestid.

Dette kan kanskje høres ut som verdens største i-landsproblem, men for meg kjentes det absolutt reelt ut, da dette er den eneste båten jeg virkelig ønsker meg, forutsatt at man ikke skulle ramle over store summer sånn plutselig.

Hvorvidt dette har noe i dette forumet å gjøre får andre vurdere. :wink::giggle:
Hvis båten ble solgt innenfor kongeriket, kan jeg jo vente til ny eier eventuelt skal selge, og håpe på at den da er innenfor rekkevidde.

I mellomtiden får jeg ønske ny eier lykke til med en utrolig flott båt, og jeg håper jeg vil kunne se den langs kysten et sted.

Hvis du i så fall ser en halvfet rørlegger ombord i en Princess P42, og han har våte øyne, er det sikkert bare pollenallergien som er grunnen :smiley:

Mvh:Tom Rør 

Tom Rør

Tom Rør

De som kjenner meg, vet at jeg er svak for Nordhavn generelt, og N47 spesielt. Det er en båt som jeg kun har unnet meg å drømme om, da de er høyt priset, samt at det ikke er noe særlig av disse på denne siden av kloden til salgs.

For et par søndager siden, sendte @Marida  , (som har fått med seg min svakhet for disse båtene) meg en melding om at det hadde kommet en på Finn, som vel snart ble min :-) 

Da jeg er inne på Finn en god håndfull ganger om dagen, ble jeg mildt sagt overrasket over at det plutselig lå en N47 der. Erfaringsmessig er disse dyre, og at det ikke finnes så mange kjøkkener å koble i kongeriket, at jeg skulle kunne handle en. Til min store forskrekkelse så jeg at hvis jeg hadde strekt strikken og lagt godviljen til, kunne det la seg gjøre uten å selge gård og grunn, men det forutsatte at ingen andre ville ha akkurat denne akkurat nå.

Dette er den spesifikke båten jeg har siklet på når jeg har kjørt forbi på Drammensveien, og har da tenkt at hvis Hamar ringer skal eier oppsøkes.

Det som også var kult, er at bildene på Finn ikke er av den aktuelle båten, men av en uten den utrolig flotte skorsteinen. Det visste jeg, og håpet at de som eventuelt vurderte båten ikke ville ha den uten. Jeg ringte @sap_2000 Og spurte om han ville være med på visning, og visning ble det. Eier var veldig hyggelig, og forsto at jeg hadde en viss kjennskap til båten , og jeg sa at den har blitt observert med tårevåte øyne i flere år. Han forsto også at jeg ville bruke den til langturer, slik den er beregnet for.

Båten framstår som et prakteksemplar, og er akkurat sånn som jeg vil ha den, og @sap_2000 var enig i at dette er båter som er bygget for bruk i tøffere farvann enn en standard fritidsbåt. Med vårt båtliv og planer for framtiden i båt, hadde dette vært innertier for oss, da man kan legge ut på turer som vår kjære Prinsesse ikke helt er bygget for.

Mitt håp om å kunne realisere min aller største båtdrøm fikk seg fort en smekk da jeg forsto at det faktisk var interessenter som hadde større kjøpekraft enn en skarve rørlegger, og at handelen kunne gjøres hurtig.

Da jeg måtte meddele eier om at jeg måtte kaste inn håndkleet, var det med tungt hjerte, og igjen måtte innfinne meg med at N47 ikke kommer i mitt eie hvis ikke Hamar kjenner sin besøkelsestid.

Dette kan kanskje høres ut som verdens største i-landsproblem, men for meg kjentes det absolutt reelt ut, da dette er den eneste båten jeg virkelig ønsker meg, forutsatt at man ikke skulle ramle over store summer sånn plutselig.

Hvorvidt dette har noe i dette forumet å gjøre får andre vurdere. :wink::giggle:
Hvis båten ble solgt innenfor kongeriket, kan jeg jo vente til ny eier eventuelt skal selge, og håpe på at den da er innenfor rekkevidde.

I mellomtiden får jeg ønske ny eier lykke til med en utrolig flott båt, og jeg håper jeg vil kunne se den langs kysten et sted.

Mvh:Tom Rør 

Tom Rør

Tom Rør

De som kjenner meg, vet at jeg er svak for Nordhavn generelt, og N47 spesielt. Det er en båt som jeg kun har unnet meg å drømme om, da de er høyt priset, samt at det ikke er noe særlig av disse på denne siden av kloden til salgs.

For et par søndager siden, sendte @Marida  , (som har fått med seg min svakhet for disse båtene) meg en melding om at det hadde kommet en på Finn, som vel snart ble min :-) 

Da jeg er inne på Finn en god håndfull ganger om dagen, ble jeg mildt sagt overrasket over at det plutselig lå en N47 der. Erfaringsmessig er disse dyre, og at det ikke finnes så mange kjøkkener å koble i kongeriket, at jeg skulle kunne handle en. Til min store forskrekkelse så jeg at hvis jeg hadde strekt strikken og lagt godviljen til, kunne det la seg gjøre uten å selge gård og grunn, men det forutsatte at ingen andre ville ha akkurat denne akkurat nå.

Dette er den spesifikke båten jeg har siklet på når jeg har kjørt forbi på Drammensveien, og har da tenkt at hvis Hamar ringer skal eier oppsøkes.

Det som også var kult, er at bildene på Finn ikke er av den aktuelle båten, men av en uten den utrolig flotte skorsteinen. Det visste jeg, og håpet at de som eventuelt vurderte båten ikke ville ha den uten. Jeg ringte @sap_2000 Og spurte om han ville være med på visning, og visning ble det. Eier var veldig hyggelig, og forsto at jeg hadde en viss kjennskap til båten , og jeg sa at den har blitt observert med tårevåte øyne i flere år. Han forsto også at jeg ville bruke den til langturer, slik den er beregnet for.

Båten framstår som et prakteksemplar, og er akkurat sånn som jeg vil ha den, og @sap_2000 var enig i at dette er båter som er bygget for bruk i tøffere farvann enn en standard fritidsbåt. Med vårt båtliv og planer for framtiden i båt, hadde dette vært innertier for oss, da man kan legge ut på turer som vår kjære Prinsesse ikke helt er bygget for.

Mitt håp om å kunne realisere min aller største båtdrøm fikk seg fort en smekk da jeg forsto at det faktisk var interessenter som hadde større kjøpekraft enn en skarve rørlegger, og at handelen kunne gjøres hurtig.

Da jeg måtte meddele eier om at jeg måtte kaste inn håndkleet, var det med tungt hjerte, og igjen måtte innfinne meg med at N47 ikke kommer i mitt eie hvis ikke Hamar kjenner sin besøkelsestid.

Dette kan kanskje høres ut som verdens største i-landsproblem, men for meg kjentes det absolutt reelt ut, da dette er den eneste båten jeg virkelig ønsker meg, forutsatt at man ikke skulle ramle over store summer sånn plutselig.

Hvorvidt dette har noe i dette forumet å gjøre får andre vurdere. :wink::giggle:
Hvis båten ble solgt innenfor kongeriket, kan jeg jo vente til ny eier eventuelt skal selge, og håpe på at den da er innenfor rekkevidde.

I mellomtiden får jeg ønske ny eier lykke til med en utrolig flott båt, og jeg håper jeg vil kunne se den langs kysten et sted.

Mvh:Tom Rør 

Tom Rør

Tom Rør

De som kjenner meg, vet at jeg er svak for Nordhavn generelt, og N47 spesielt. Det er en båt som jeg kun har unnet meg å drømme om, da de er høyt priset, samt at det ikke er noe særlig av disse på denne siden av kloden til salgs.

For et par søndager siden, sendte @Marida  , (som har fått med seg min svakhet for disse båtene) meg en melding om at det hadde kommet en på Finn, som vel snart ble min :-) 

Da jeg er inne på Finn en god håndfull ganger om dagen, ble jeg mildt sagt overrasket over at det plutselig lå en N47 der. Erfaringsmessig er disse dyre, og at det ikke finnes så mange kjøkkener å koble i kongeriket, at jeg skulle kunne handle en. Til min store forskrekkelse så jeg at hvis jeg hadde strekt strikken og lagt godviljen til, kunne det la seg gjøre uten å selge gård og grunn, men det forutsatte at ingen andre ville ha akkurat denne akkurat nå.

Dette er den spesifikke båten jeg har siklet på når jeg har kjørt forbi på Drammensveien, og har da tenkt at hvis Hamar ringer skal eier oppsøkes.

Det som også var kult, er at bildene på Finn ikke er av den aktuelle båten, men av en uten den utrolig flotte skorsteinen. Det visste jeg, og håpet at de som eventuelt vurderte båten ikke ville ha den uten. Jeg ringte @sap_2000 Og spurte om han ville være med på visning, og visning ble det. Eier var veldig hyggelig, og forsto at jeg hadde en viss kjennskap til båten , og jeg sa at den har blitt observert med tårevåte øyne i flere år. Han forsto også at jeg ville bruke den til langturer, slik den er ment for.

Båten framstår som et prakteksemplar, og er akkurat sånn som jeg vil ha den, og @sap_2000 var enig i at dette er båter som er bygget for bruk i tøffere farvann enn en standard fritidsbåt. Med vårt båtliv og planer for framtiden i båt, hadde dette vært innertier for oss, da man kan legge ut på turer som vår kjære Prinsesse ikke helt er bygget for.

Mitt håp om å kunne realisere min aller største båtdrøm fikk seg fort en smekk da jeg forsto at det faktisk var interessenter som hadde større kjøpekraft enn en skarve rørlegger, og at handelen kunne gjøres hurtig.

Da jeg måtte meddele eier om at jeg måtte kaste inn håndkleet, var det med tungt hjerte, og igjen måtte innfinne meg med at N47 ikke kommer i mitt eie hvis ikke Hamar kjenner sin besøkelsestid.

Dette kan kanskje høres ut som verdens største i-landsproblem, men for meg kjentes det absolutt reelt ut, da dette er den eneste båten jeg virkelig ønsker meg, forutsatt at man ikke skulle ramle over store summer sånn plutselig.

Hvorvidt dette har noe i dette forumet å gjøre får andre vurdere. :wink::giggle:
Hvis båten ble solgt innenfor kongeriket, kan jeg jo vente til ny eier eventuelt skal selge, og håpe på at den da er innenfor rekkevidde.

I mellomtiden får jeg ønske ny eier lykke til med en utrolig flott båt, og jeg håper jeg vil kunne se den langs kysten et sted.

Mvh:Tom Rør 



×
×
  • Create New...