Jump to content

iPad air og Navionics viser feil posisjon på sjøen, men ikke på land

I og PK

Recommended Posts

Range Rover skrev 21 minutter siden:

Er du sikker på at det er GPS-enhet i Ipaden? Har den bare wifi og ikke mulighet for simkort er det etter det jeg vet ikke GPS-enhet i den og den bruker wifi-nettverk og andre mobiler til posisjonering. De er det naturlig nok færre av i båten. 

/RR

Mulig det er problemet. Det er iPad uten SIM-kort. Den er normalt koblet til et mobilt bredbånd. Prøvde å koble den til wifi via telefonen min, men det løste ikke problemet. Skal forsøke med en gps blåtann som foreslått av baatglede. 

I og PK skrev 8 minutter siden:

Mulig det er problemet. Det er iPad uten SIM-kort.

Sannsynligvis. Så vidt jeg har forstått henger selve GPS-modulen sammen med 4G-modulen, så hvis iPaden ikke kan ta simkort og knyttes til mobiltelefonnettet har den heller ikke GPS. Slik var det i alle fall da jeg kjøpte iPad, måtte velge versjonen det sto «celluar» på, hvis ikke måtte jeg bruke ekstern GPS-mottaker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...