Uvdal Startet 9.Februar.2023 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2023 Jeg har en Suzumar ribb med PVC pongtonger. Den har gulnet av solen. Hva slags middel er det som funker på dette problemet? har prøvd Blue Magic uten veldig hell. Kommentar fra moderator:Tittel redigert. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 9.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2023 Du må se på grupperegler ang emne tittel.. Har potonger først blitt gule, er det nok for sent, finnes spesial lakk, men vet ikke holbarhet. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2023 Maling av gummibåt med Polymaringe Superflex PVC-paint Mulig du har nytte av linken over. Nå, etter noen år, ser jeg jo at malingen nok har forlenget potongenes levetid noen år, men vakkert er det ikke Bobler og flasser godt enkelte steder, spesielt der gulningen var verst, mens der overflaten i utgangspunktet var grei sitter malingen bedre. Så for min del skulle jeg nok heller ha malt over noen år tidligere. Eventuelt brukt semifleksibel maling av rimeligere type siden jeg alltid har potongene oppblåst, året rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 9.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2023 (redigert) Det kunne enkelt vært unngått, ett par timer hver vår, så ser båten ut som ny i 15år. Men båten din kan mest sannsyneligvis reddes, vask med magic sponge og uvbeskyttelse påføres med mikrofiberklut https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=255872503 Ps: ikke bli redd for den kjemiske reaksjonen når alt blir brunt og rart når du vasker på det gulna området, bare vask over mange ganger. Redigert 9.Februar.2023 av Grønngylt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 13.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2023 Vær forsiktig med den Pro Marine greia. Har lest at denne lager striper og seige pontonger. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 13.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2023 Følg brukanvisninga, skyll godt, så vær nøie med uvprotection etterpå. Vi vasker vel 100 ribber i året, uten problemer med den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.