Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Nå er det nokså mange plastbåter som også har betong innvendig. Blant annet denne:

20230205_132003.jpg.235873f35ffd63d5b9175a08c95b11f2.jpg

Bygget i USA 1978. Depl. ca. 30 tonn. Masten står rett på betongen. Har seilt atlanteren rundt flere ganger: UK, Nova Scotia, Asorene, Tromsø, Middelhavet. 

Hvis du er engstelig for knock down og at maststøtten skal bevege seg. Sørg i første rekke for at masten er boltet til festet i dekket. Nå er vel ikke knock down det mest risikable, men grunnstøting. Der har master hoppet ut av sporet i dekke. Personlig kjenner jeg til ett slikt tilfelle. Det var en stålbåt, samme størrelse som Hulda. Jeg har kakka nedpå med Hulda også, uten at noe har flyttet på seg. Men det har vært kontrollerte 'grunnstøtinger'. Men det skal ikke mye til før det skrangler i riggen.

Nå må du se å få mura fast denne støtta før teoriene går helt bananas her :-)

Hulda

Hulda

Nå er det nokså mange plastbåter som også har betong innvendig. Blant annet denne:

20230205_132003.jpg.235873f35ffd63d5b9175a08c95b11f2.jpg

Bygget i USA 1978. Depl. ca. 30 tonn. Masten står rett på betongen. Har seilt atlanteren rundt flere ganger: UK, Nova Scotia, Asorene, Tromsø, Middelhavet. 

Hvis du er engstelig for knock down og at maststøtten skal bevege seg. Sørg i første rekke for at masten er boltet til festet i dekket. Nå er vel ikke knock down det mest risikable, men grunnstøting. Der har master hoppet ut av sporet i dekke. Personlig kjenner jeg til ett slikt tilfelle. Det var en stålbåt, samme størrelse som Hulda.

• Create New...