Jump to content

Hvor mange prosent før jeg må lade?

ND4SPD

Recommended Posts

Dette skjema viser ved 0 forbruk. Skal du starte motor med batteriet bør du lade ved 12,2 tenker jeg. Man bør forøvrig ha et eget, dedikert og fullladet startbatteri

C910843D-BDED-4787-80EC-971773A62D26.jpeg

Redigert av thomsped (see edit history)

All bruk av blybatteri vil gå ut over levetiden og også tiden batteriet ikke er fulladet koster levetid. For å leve lengst mulig skal et blybatteri være fulladet og plassert i fryseboksen men der har det jo ingen verdi, der bare lever det lenge...

En utladingsprosent på 50% er regnet som en tommelfingerregel som en ikke bør overskride med det er ikke 50.000%, bare i det området... Og en bør lade opp så snart en kan for å minimerer "skaden" av batteribruken.

Lithiumbatteri, derimot, kan brukes 100% men liker best å lagres over tid med 20-80% SOC (State Of Charge).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...