Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

tobixen skrev for 3 timer siden:

(og sikkert mer enn delfiner og seler også)

Det er ikke jeg så sikker på.

Og hvis du tar med fisk, måker og skarv hele året rundt tror jeg utslippet fra fritidsbåtene i båtsesongen blir som piss i havet her også. Og her snakker vi om utslipp som for det meste inneholder sjøvann. De fleste fritidsbåtene har ikke toilett ombord, og uansettt bruker nok de fleste for det meste toilettene i marinaer og uthavner til tyngre saker . . .

Egentlig er det vel ganske typisk at debatten igjen lander på diskusjon om utslipp fra fritidsbåtene, mens seriøse undersøkelser forlengst har fastslått at disse utgjør en ubetydelig del av forurensningen i Oslofjorden. Det blir akurat som myndigheten også, som fokuserer på  det som er lettest å nevne, lettest å skyve over på andre, minst politisk brennbart og som likevel gir inntrykk av at noe gjøres.

Oslofjorden reddes ikke av tømmesatasjoner og påbud overfor båtfolket. Man må tøre å kaste et par brannfakler. De heter "landbruk" og "kloakkrensing". Den dagen myndigheten tar effektivt tak i det skal jeg gjerne plombere båttoilettet mitt for å bidra, men ikke før.

NilsPils

NilsPils

tobixen skrev for 2 timer siden:

(og sikkert mer enn delfiner og seler også)

Det er ikke jeg så sikker på.

Og hvis du tar med fisk, måker og skarv hele året rundt tror jeg utslippet fra fritidsbåtene i båtsesongen blir som piss i havet her også. Og her snakker vi om utslipp som for det meste inneholder sjøvann.

De fleste fritidsbåtene har ikke toilett ombord, og uansettt bruker nok de fleste for det meste toilettene i marinaer og uthavner til tyngre saker . . .

• Create New...