Jump to content

Edit History

SveinHa

SveinHa

NilsPils skrev for 1 time siden:

Egentlig er det vel ganske typisk at debatten igjen lander på diskusjon om utslipp fra fritidsbåtene, mens seriøse undersøkelser forlengst har fastslått at disse utgjør en ubetydelig del av forurensningen i Oslofjorden. Det blir akurat som myndigheten også, som fokuserer på  det som er lettest å nevne, lettest å skyve over på andre, minst politisk brennbart og som likevel gir inntrykk av at noe gjøres.

Oslofjorden reddes ikke av tømmesatasjoner og påbud overfor båtfolket. Man må tøre å kaste et par brannfakler. De heter "landbruk" og "kloakkrensing". Den dagen myndigheten tar effektivt tak i det skal jeg gjerne plombere båttoilettet mitt for å bidra, men ikke før.

:thumbsup:

Denne og mange lignende saker handler om noe helt annet enn småbåttoaletter men det blir en heeeeelt annen sak som ikke har noe som helst med båt å gjøre så det lar jeg ligge her og nå. Men skal en gjøre noe så må en gjøre noe DER DET MONNER først og så får en ta tak i de mindre problemene når de har vokst seg såpass relativt store at de også er signifikante i den store sammenhengen! Alt annet blir bare dillball...

SveinHa

SveinHa

NilsPils skrev 1 time siden:

Egentlig er det vel ganske typisk at debatten igjen lander på diskusjon om utslipp fra fritidsbåtene, mens seriøse undersøkelser forlengst har fastslått at disse utgjør en ubetydelig del av forurensningen i Oslofjorden. Det blir akurat som myndigheten også, som fokuserer på  det som er lettest å nevne, lettest å skyve over på andre, minst politisk brennbart og som likevel gir inntrykk av at noe gjøres.

Oslofjorden reddes ikke av tømmesatasjoner og påbud overfor båtfolket. Man må tøre å kaste et par brannfakler. De heter "landbruk" og "kloakkrensing". Den dagen myndigheten tar effektivt tak i det skal jeg gjerne plombere båttoilettet mitt for å bidra, men ikke før.

:thumbsup:

Denne og mange lignende saker handler om noe helt annet enn småbåttoaletter men det blir en heeeeelt annen sak som ikke har noe som helst med båt å gjøre så det lar jeg ligge her og nå. Men skal en gjøre noe så må en gjøre noe DER DET MONNER først og så får en ta tak i de mindre problemene når de har vokst ser såpass relativt store at de også er signifikante i den store sammenhengen! Alt annet blir bare dillball...

• Create New...