Haalando Startet 11.Februar.2023 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2023 Sliter med at tilt på min suzuki df50 plutselig tilter opp motor. Jeg må tilte ned på spak. Holder gjerne et minutt før den starter med å tilte opp motoren igjen. Ikkje særlig kjekt når det skjer i feks full fart. Noen som har vært borti dette problemet? Fukt i trim bryter på gir/gass spak? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 11.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2023 Hadde tilsvarende problem på en Mariner for 10-12 år siden. Da var det releet for trim oppover som var defekt. Sitér dette innlegget Link to post
Jlind Svart 12.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2023 På min merc ligger problemet i trim bryteren på selve motor, blitt koblet ut for øyeblikket og fungerer som det skal med fjernkontrollen. Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 13.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2023 (redigert) Har vært ute for at ledninger mellom selve motoren og trim-sylinderen nede på stammen gnages av på disse. Noen år siden jeg solgte min, men mener å huske at ledningene kunne løsne fra noen klips eller noe sånt, og bli liggende slik til at de ble utsatt for gnag ved sving eller opptilting. Sjekk nøye over ledningene og se om noen av dem kanskje gnager borti gods eller hverandre. Ellers så syns jeg også teorien med bryteren på motoren høres svært plausibel ut, overslag i den kan sikkert få denne virkningen, så sikkert ikke dumt å prøve å koble den fra og se om det hjelper. Redigert 13.Februar.2023 av emilskj (see edit history) Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Haalando Svart 15.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Litt mere fakta nå. Koblet bort bryter ved konsoll. Startet tilt opp på motor. Den går opp, men ikke mulig å stoppe den. Må skru av hovedstrøm. Koblet så på konsoll bryter i tillegg. Så virker alt som det skal. Ikke fortrolig med dette. Kan det være rele? Hvor står dette releet? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 16.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2023 Har du prøvd å kople fra bryter på motor? Når jeg har tenkt meg om, så var det den som feilet hos meg. Endrer feilen seg om du bytter om på tilkoplingene på brytere eller bytter om releene? Test med en endring av gangen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.