Jump to content

Løpsk trim/tilt Suzuki df50

Haalando

Recommended Posts

Sliter med at tilt på min suzuki df50 plutselig tilter opp motor. Jeg må tilte ned på spak. Holder gjerne et minutt før den starter med å tilte opp motoren igjen. Ikkje særlig kjekt når det skjer i feks full fart. 

Noen som har vært borti dette problemet? Fukt i trim bryter på gir/gass spak? 

Har vært ute for at ledninger mellom selve motoren og trim-sylinderen nede på stammen gnages av på disse. Noen år siden jeg solgte min, men mener å huske at ledningene kunne løsne fra noen klips eller noe sånt, og bli liggende slik til at de ble utsatt for gnag ved sving eller opptilting. Sjekk nøye over ledningene og se om noen av dem kanskje gnager borti gods eller hverandre.

Ellers så syns jeg også teorien med bryteren på motoren høres svært plausibel ut, overslag i den kan sikkert få denne virkningen, så sikkert ikke dumt å prøve å koble den fra og se om det hjelper.

Redigert av emilskj (see edit history)

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Litt mere fakta nå. Koblet bort bryter ved konsoll. Startet tilt opp på motor. Den går opp, men ikke mulig å stoppe den. Må skru av hovedstrøm. Koblet så på konsoll bryter i tillegg. Så virker alt som det skal. 

Ikke fortrolig med dette. Kan det være rele? Hvor står dette releet? 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...