Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Hulda skrev for 6 timer siden:

Jeg sitter på et forslag der EU-kontrollør skal sjekke OBD om det har blitt foretatt endringer i motoren i den hensikt å endre/øke utslipp eller øke motorens ytelse. På utenlandske fora hevder man at de kålhuene som sjekker bil under EU-kontrollen ikke har peil og ikke vil kunne se modifikasjonene.

Det har jeg liten tro på kommer til å utgjøre noen særlig forskjell fordi måten dette ofte foregår på nå er att disse fuske programmene viser riktige fabrikk tall i parametrene som kan leses av med diagnose. 

Mens fusket foregår skjult i programmene som ikke vises.
Mulig att en dyktig teknikker på merkeverkstedet kan finne noen ledetråder eller å sende hele programmet til ECU til fabrikken for vasking via diagnosemaskinen. 

Eller rett å slett bare laste ned siste SW for å overskrive om ikke målet er å ta noen.
Men de gjengse "kålhoder" på PKK kontrollene har begrenset mulighet til å finne ut av dette for de har verken utstyr,kompetanse eller bilfabrikant som er villige til å dele noe som helst av denne type informasjon før eventuelt noen(EU) tvinger de.

Jeg har bare litt erfaring med dette så fullt mulig jeg er kålhodet men for å ta ett eksempel med en venn.
Der er EGR ventilene blokkert fysisk med skiver og parametrene som vises via OBD er manipulert til å vise riktige live fabrikkdata når man går inn med ett diagnose aparatt
Selve jukset foregår i dette tilfelle på noen få linjer skjult inne i selve programmet til ECU som inneholder mengder av ellers autentisk programvare.
Hvordan skal en random PKK kontrollør finne ut av dette?


 

pipe

pipe

Hulda skrev for 6 timer siden:

Jeg sitter på et forslag der EU-kontrollør skal sjekke OBD om det har blitt foretatt endringer i motoren i den hensikt å endre/øke utslipp eller øke motorens ytelse. På utenlandske fora hevder man at de kålhuene som sjekker bil under EU-kontrollen ikke har peil og ikke vil kunne se modifikasjonene.

Det har jeg liten tro på kommer til å utgjøre noen særlig forskjell fordi måten dette ofte foregår på nå er att disse fuske programmene viser riktige fabrikk tall i parametrene som kan leses av med diagnose. 

Mens fusket foregår skjult i programmene som ikke vises.
Mulig att en dyktig teknikker på merkeverkstedet kan finne noen ledetråder eller å sende hele programmet til ECU til fabrikken for vasking via diagnosemaskinen. 

Eller rett å slett bare laste ned siste SW for å overskrive om ikke målet er å ta noen.
Men de gjengse "kålhoder" på PKK kontrollene har begrenset mulighet til å finne ut av dette for de har verken utstyr,kompetanse eller bilfabrikanter som er villige til å dele noe som helst av denne type informasjon før eventuelt noen(EU) tvinger de.

Jeg har bare litt erfaring med dette så fullt mulig jeg er kålhodet men for å ta ett eksempel med en venn.
Der er EGR ventilene blokkert fysisk med skiver og parametrene som vises via OBD er manipulert til å vise riktige live fabrikkdata når man går inn med ett diagnose aparatt
Selve jukset foregår i dette tilfelle på noen få linjer skjult inne i selve programmet til ECU som inneholder mengder av ellers orginale fabrikkdata.
Hvordan skal en random PKK kontrollør finne ut av dette?


 

pipe

pipe

Hulda skrev for 5 timer siden:

Jeg sitter på et forslag der EU-kontrollør skal sjekke OBD om det har blitt foretatt endringer i motoren i den hensikt å endre/øke utslipp eller øke motorens ytelse. På utenlandske fora hevder man at de kålhuene som sjekker bil under EU-kontrollen ikke har peil og ikke vil kunne se modifikasjonene.

Det har jeg liten tro på kommer til å utgjøre noen særlig forskjell fordi måten dette ofte foregår på nå er att disse fuske programmene viser riktige fabrikk tall i parametrene som kan leses av med diagnose. 

Mens fusket foregår skjult i programmene som ikke vises.
Mulig att en dyktig teknikker på merkeverkstedet kan finne noen ledetråder eller å sende hele programmet til ECU til fabrikken for vasking via diagnosemaskinen. 

Eller rett å slett bare laste ned siste SW for å overskrive om ikke målet er å ta noen.
Men de gjengse "kålhoder" på PKK kontrollene har begrenset mulighet til å finne ut av dette for de har verken utstyr,kompetanse eller bilfabrikanter som er villige til å dele noe som helst av denne type informasjon før eventuelt noen(EU) tvinger de.

Jeg har bare litt erfaring med dette så fullt mulig jeg er kålhodet men for å ta ett eksempel med en venn.
Der er EGR ventilene blokkert fysisk med skiver og parametrene som vises via OBD er manipulert til å vise riktige live fabrikkdata når man går inn med ett diagnose aparatt
Selve jukset foregår i dette tilfelle på noen få linjer skjult inne i selve programmet til ECU som inneholder mengder av ellers orginale fabrikkdata.
Hvordan en random PKK kontrollør skal finne ut av dette?


 

pipe

pipe

Hulda skrev for 4 timer siden:

Jeg sitter på et forslag der EU-kontrollør skal sjekke OBD om det har blitt foretatt endringer i motoren i den hensikt å endre/øke utslipp eller øke motorens ytelse. På utenlandske fora hevder man at de kålhuene som sjekker bil under EU-kontrollen ikke har peil og ikke vil kunne se modifikasjonene.

Det har jeg liten tro på kommer til å utgjøre noen særlig forskjell fordi måten dette ofte foregår på nå er att disse fuske programmene viser riktige fabrikk tall i paramentrene som kan leses av med diagnose. 

Mens fusket foregår skjult i programmene som ikke vises.
Mulig att en dyktig teknikker på merkeverkstedet kan finne noen ledetråder eller å sende hele programmet til ECU til fabrikken for vasking via diagnosemaskinen. 

Eller rett å slett bare laste ned siste SW om ikke målet er å ta noen.
Men de gjengse "kålhoder" på PKK kontrollene har begrenset mulighet til å finne ut av dette.

Jeg har bare litt erfaring med dette så fullt mulig jeg er kålhodet men får å ta ett eksempel med en venn.
Der er EGR ventilene blokkert fysisk med skiver og parametrene som vises via OBD er manipulert til å vise riktige fabrikkdata når man går inn med ett diagnose aparatt
Selve jukset foregår i dette tilfelle på noen få linjer skjult inne i selve programmet til ECU som inneholder mengder av ellers orginale fabrikkdata.



×
×
  • Create New...