Jump to content

Regler og muligheter for oppbevaring/plass til hjemmelaget flåte?

kruttlapp

Recommended Posts

Sitter å drøfter med noen kompiser om å få realisert drømmen om å lage en flåte.

Holder til i Mosseregionen, så jeg lurer egentlig på hvilke muligheter jeg har for å ha en plass til denne flåten?

Har sett andre flåter som har ligget festet til en bøye noen meter vekk fra kysten, dette er såklart noe jeg kunne vurdert. Men å ligge langs en bygge hadde såklart vært mere fristende, men det blir vel for noen kroner i måneden?

Er enda i planleggingsfasen, så har ikke helt bestemt oss for størrelsen på flåten. Men vi har lyst til å ha ett lite hus med en vedfyrt ovn og en vannsklie (evt. Stupebrett) + påhengsmotor.

Ut ifra hva jeg har lest så er det ikke så mye regler eller krav til hvordan en flåte skal bygges. Men det var info fra mange år tilbake, så kanskje andre lover og regler nå?

Alt av tips og inspill tas imot med glede. Alt skal planlegges før vi setter igang, så det blir skikkelig greier. 

Noe vi burde være obs på?

Ikke noe erfaring med det, men hvis du ligger til kai/brygge og betaler for det er det jo ikke noe problem.

Hvis du legger den i en bøye kan vel kommunen fort kalle det en flytebrygge vil jeg tro - og da må man søke på samme måte som om du vil bygge en brygge.

Jeg ville sent en e-post til kommunen for å få råd, det ville jeg ha gjort. Da har du ditt på det tørre, eller er ihvertfall klar over hva du begir deg ut på.

Når det er sagt så har du to alternativ; gjøre det lovlig og varig, eller gjøre som du vil - og kanskje slippe unna med det.

Lykke til iallefall.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...